ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


گزش مورچه ها را چگونه درمان کنیم؟

چگونه درد ناشی از گزش مورچه را درمان کنیم؟

 

چگونه می توان واکنش های آلرژیک نسبت به نیش مورچه را مدیریت کرد؟

 

در مواجهه با واکنش آلرژیک نیش مورچه، بهترین و موثرترین راه درمان گزش مورچه استفاده از مواد خنک کننده در محل گزش است. گزش مورچه معمولاً همراه با تورم و خارش می باشد به منظور جلوگیری از تورم بیشتر، از آب خنک یا حتی بهتر است از یک بسته یخ استفاده کنید.

 

اطمینان حاصل کنید ابتدا به مکانی می روید که از وجود مورچه پاک شده است. ژل آلوئه ورا، لیمو، عسل و جوش شیرین دارای موادی هستند که قرمزی و التهاب ناشی از گزش یا نیش مورچه را از بین می برند، از این موارد حتما استفاده کنید به ویژه برای گزش مورچه.

 

هیچ راهکاری برای "درمان" واکنش آلرژیک بدن فرد به گزش مورچه ها از طریق روش های خانگی وجود ندارد، این کار فقط با کمک پزشک انجام می شود.

 

واکنشهای آلرژیک ناشی از گزش یا نیش مورچه ها هرگز نباید دست کم گرفته شود

 

در مورد واکنش بدن فرد به آلرژی توسط نیش مورچه ها چیزی نمی توان گفت. اما تا زمانی که پزشک به شما کمک می کند، شما اوضاع بوجود آمده را با آرامش مدیدیت کنید. تزریق خودکار اپی نفرین معمولی ترین شکل محافظت از نیش مورچه ها است، آنها می توانند توسط خود شخص مورد استفاده قرار گیرند و حتی لازم نیست به پزشک مراجعه کنند، با این حال، مهم است که ابتدا با پزشک خود مشورت کنید قبل از اینکه خودتان این کار را انجام دهید.

 

خطرات مرتبط با عفونت محل گزش مورچه ها چیست؟

 

عفونت های ناشی از گزش مورچه احتمالاً باعث برجستگی های قرمز یا لکه های قرمز در سراسر بدن شوند. خطرات مرتبط با عفونت محل گزش مورچه بسیار زیاد است و در صورت عدم مراقبت مناسب، مرگبار خواهد بود.

 

 

اگر مورچه نیشتان زد چکار کنید؟

 

نیش یک مورچه، در بیشتر موارد، به خودی خود بهبود می یابد، گزش مورچه های قرمز معمولاً بیشتر از یک روز دوام ندارند، اما در برخی از گونه های مورچه، نیش و پیامدهای آن یک هفته تا ده روز پس از نیش ادامه می یابد. با این حال، هنگامی که نیش مورچه را احساس کردید، ابتدا خود را آرام کنید، می توانید برای درمان گزش یا نیش مورچه، محل گزیدگی را خنک نگه دارید، برای کاهش احساس سوزش و التهاب می توانید از بسته های یخ، ژل خنک کننده و هر ماده خنک کننده ای استفاده کنید.پ

 

مراقب جراحات به وجود آمده بر روی پوست باشید، برای فردی که سابقه واکنش های آلرژیک را دارد، در صورت وجود از اپی نفرین استفاده کنید، اما بدون مشورت قبلی با پزشک این کار را انجام ندهید.

 

درمان های خانگی برای کاهش عوارض نیش یا گزش مورچه

 

در موارد زیر چند اقدام برای استفاده هنگام مقابله با گزش مورچه ها صرفاً با استفاده از روش های خانگی ذکر شده است، به یاد داشته باشید بعد از استفاده از این موارد در صورت داشتن مشکل باید به پزشک مراجعه کنید.

 

یخ

 

نیش مورچه ها همراه با قرمزی و تورم است و بهترین راه برای مقابله با قرمزی و تورم، پوشاندن آن با یخ است. یخ حسی خنک به پوست شما منتقل می کند که باعث می شود تورم و التهاب موجود در پوست از بین برود، یخ برای کاهش درد تاول ها نیز مناسب است.

 

 

آب لیمو

 

نتیجه استفاده از آبلیمو باعث شگفتی شما می شود و تحریک پوست و تورم را هنگام گزش مورچه ها کم می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نصف لیمو را فشار داده و آب آن را در یک قاشق جمع کنید. این آب لیمو را با آب مخلوط کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. خارش، قرمزی، تورم و التهاب را بین می برد.

 

عسل

 

شاید عسل یکی از بهترین داروهای خانگی برای مقابله با تأثیرات گزش مورچه باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری عسل بمالید. فقط به گونه ای که کل پوست آسیب دیده از نیش را بپوشاند و چند دقیقه یا یک ساعت تحمل کنید. عسل سرشار از خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است، این ویژگی ها هنگام پرداختن به عفونت ها یا واکنش های آلرژیک ناشی از گزش مورچه ها، بسیار مفید است و به سرعت اثرات خود را نشان می دهد.

 

سرکه

 

اثرات سرکه از جنبه های مختلف شبیه به عسل است. پر از خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است. این چیزی نیست جز یک ایده خوب که بلافاصله پس از نیش مورچه، سرکه را روی محل نیش بمالید. اما مطمئن شوید که ابتدا آن را با مقدار مسای با آب مخلوط کنید. در صورت عدم وجود عسل، ترکیب سرکه با آب نیز بسیار خوب عمل می کند و همان نتیجه را می دهد.

 

جوش شیرین

 

مواد تشکیل دهنده جوش شیرین، باعث کاهش التهاب و زخم بوجود آمده در زیر پوست می شود. به همین دلیل، برای زخم ها و التهابات ناشی از این موارد همیشه از جوش شیرین استفاده می شود. جوش شیرین مخلوط با آب را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. قرمزی و التهاب را از بین خواهد برد.

 

خمیر دندان

 

خمیر دندان موجب تسکین فوری قرمزی و تورم پوست شما خواهد شد. بلافاصله پس از نیش، خمیر دندان را برای چند دقیقه روی آن بگذارید و نتایج شگفت انگیز بوجود آمده را مشاهده کنید. همچنین، مواظب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید زیرا برخی از خمیردندان ها نیز ممکن است به پوست شما آسیب برسانند.

 

 

آلوئه ورا

 

آلوئه ورا موجب خنک شدن فوری محل نیش مورچه خواهد شد. این مورد باعث می شود پوست شما نسوزد، به خصوص هنگامی که توسط مورچه های آتشین مورد گزش قرار می گیرد. آلوئه ورا بهترین درمان برای رفع سوزش ناشی از گزش مورچه است. می توانید از فرم طبیعی خام آلوئه ورا استفاده کرده و یا حتی محصول ژل فرآوری شده را استفاده کنید. در منزل خود همیشه آلوئه ورا داشته باشید.

 

نمک

 

یک محلول نمک و آب که بر روی منطقه آسیب دیده اعمال می شود کافی است تا باعث از بین رفتن عوارض نیش مورچه شود. نمک باعث کاهش تورم و قرمزی ناشی از نیش می شود و همچنین پوست شما در زمان کمتری از آنچه انتظار داشتید به حالت اولیه خود باز می گردد. نمک در خانه به راحتی در دسترس است و یکی از مؤثرترین ماده ها برای درمان عوارض ناشی از گزش مورچه است.

 

خیار

 

خیار باعث انتقال حس آرامش بخش و خنک کننده به پوست شما می شود. می توان آن را به همین منظور برای خنک کردن پوست و بهبود سوزش ناشی از نیش مورچه به کار برد. یک تکه خیار را بر روی منطقه آسیب دیده قرار دهید و ببینید که سوختگی شما به سرعت بهبود می یابد. برای خنک تر شدن و آرامش بخشی بهتر از برش های متعدد استفاده کنید.

 

 

چای گیاهی

 

چای گیاهی یکی از بهترین روش های خانگی است که به طور طبیعی و به راحتی درد و رنج ناشی از نیش مورچه را کاهش می دهد. این چای به دلیل خاصیت گیاهی که دارد، سرشار از آنتی اکسیدان است. این کار باعث می شود که درد و تورم کاهش یابد و بلافاصله بعد از استفاده بهترین نتیجه را به شما می دهد.

 

روش های دارویی برای درمان نیش و یا گزش مورچه ها

 

تنها روش درمانی رایج پزشکی که پزشکان به آن متوسل می شوند استفاده از اپی پن است. نتیجه استفاده از این مورد باعث بازگشت مجدد به حالت عادی است که تورم و قرمزی را کاملا از بین می برد.

 

اگر علائم گزش مورچه حتی بعد از استفاده از روش های خانگی و داروهای خفیف از بین نرود، ممکن است به یک درمان کامل پزشکی مناسب احتیاج پیدا کند اما معمولا با داروهای خفیف و یا روش های خانگی، درمان انجام می شود.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید


سفارش سم از طریق: