ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


چگونه مورچه های بالدار را از بین ببریم؟

چگونگی از بین بردن مورچه های بالدار

روش های از بین بردن مورچه های بالدار

 

مورچه های بالدار، مورچه هایی معمولی هستند که از نظر جنسی بالغ شده‌اند و بال دارند، آنها به خاطر یک هدف پرواز می کنند و آن هدف جفت گیری است. در تابستان معمولا وجود چند مورچه بالدار در خانه نگرانی ایجاد نمی کند، در یک زمان مشخص دیدن تعداد زیادی از این نوع مورچه های بالدار که تمایل به پرواز به صورت گروهی دارند عادی است، اما اگر مورچه های بالدار را به طور دائم در خانه مشاهده می کنید، این احتمال وجود دارد که مورچه های نجار لانه ای را در داخل یا در نزدیکی خانه شما ایجاد کرده اند، در ماه های سرد زمستان، آنها به دنبال پناهگاه، غذا و آب می گردند و خانه شما برای آنها مانند یک هتل پنج ستاره در وسط بیابان است.

 

تشخیص موریانه های بالدار از مورچه‌ بالدار‌

 

روش های مختلفی برای خلاص شدن از شر مورچه های بالدار وجود دارد، قبل از حمله به لانه ی مورچه ها بالدار، ابتدا بایستی مطمئن شوید که با مورچه های بالدار رو به رو هستید نه با موریانه های بالدار!

 

در نگاه اول، این دو حشره را به سختی می توان شناسایی كرد، اما این دو حشره خصوصیات متمایزی از هم دارند، مورچه های بالدار آنتن های خم شده و کمر نازک دارند، همچنین اندازه دو بال مورچه های بالدار با هم متفاوت است و بال های عقب کوچک تر از بال های جلویی هستند اما موریانه ها آنتن های مستقیم و کمر پهن دارند و اندازه بال های آنها مساوی است.

 

مورچه های بالدار نوع خاصی از مورچه ها در کلونی هستند

 

آنها برای یک هدف بسیار خاص و منحصر به فرد خدمت می کنند، پرواز به بیرون و شروع یک کلونی جدید! مورچه های بالدار، گونه ی از انواع مورچه ها نیستند بلکه شما می توانید درکلونی های مورچه بدبوی سیاه، همچنین مورچه های نجار و مورچه های سنگفرش و یا هر نوع مورچه ی دیگری آنها را پیدا کنید.

 

این نوع مورچه، به عنوان مورچه های تولید مثل کننده شناخته می شوند و به منظور شروع ساخت کلونی جدید در یک مکان دیگر با استفاده از بال هایشان می توانند تا مسافت زیادی پرواز کنند. اگر مورچه های بالدار را مدام در خانه خود مشاهده می کنید، خبر خوشایندی نیست، یعنی کلونی در حال بزرگتر شدن است و مدت زیادی هست که مورچه های بالدار در آنجا بوده اند.

 

جفت گیری مورچه ها کوتاه مدت است و معمولاً فقط چند روز طول می کشد، حتی در بعضی موارد چند ساعت، اگر آنها را در خانه خود می بینید و به دنبال نشانه های لانه هستید ممکن است درون دیواره های خانه، لانه سازی كرده باشند و موجب آلودگی شده اند. مورچه های بالدار به دنبال پیدا کردن مکانی برای ساختن کلونی هستند، بنابراین آنها می توانند از طریق ترک و شکاف پنجره های زیرزمین وارد خانه شما شوند.

 

روش های خانگی برای نابودی مورچه های بالدار

 

این حشرات علاوه بر آلوده کردن خانه ها، بسته به گونه ی مورچه ممکن است گاز بگیرند و یا نیش بزنند، بنابراین لازم است که هر چه سریعتر از شر این هیولاهای بالدار کوچک خلاص شوید. برای بیرون راندن این مورچه ها از خانه می توانید از مواد داخل آشپزخانه تان مانند سرکه، لیمو، شکر و غیره کمک بگیرید، یکی از مزایای استفاده از روش های طبیعی برای خلاص شدن از شر این مورچه ها، سمی نبودن این روش هاست و هیچ آسیبی به حیوانات اهلی و خانواده شما نخواهد زد.

 

 

یک. صابون

 

یک روش مؤثر برای از بین بردن این حشرات بالدار، مخلوط ساده ای از آب و صابون است، صابون با آب وارد بدن مورچه ها می شود و آنها را می کشد، کافی است یک بطری اسپری آب و صابون تهیه کنید و اطراف خانه اسپری کنید. نکته جالب در مورد اسپری صابون این است که غیر سمی است، بنابراین لازم نیست نگران استفاده از آن در داخل خانه باشید چرا كه به بچه ها یا حیوانات خانگی آسیبی نمی رساند.

 

دو. عسل

 

یکی از بهترین گزینه ها برای کشتن این حشرات در خانه، طعمه عسل است. عسل یک دام شیرین و دلچسب برای مورچه های بالدار است، عسل را با اسید بوریک مخلوط کرده و آن را در مکان هایی که مورچه ها در حال ساخت لانه هستند بگذارید، مورچه ها جذب عسل می شوند و اسید بوریک داخل عسل مورچه ها را می كشد و شما برای همیشه از شر آنها خلاص می شوید، مورچه ها به دلیل خاصیت قوی اسید بوریک کشته می شوند اما مطمئن شوید که این طعمه ها را دور از دسترس کودکان قرار می دهید.

 

اسید بوریک سمی است و در صورت مصرف حیوانات خانگی یا کودکان می تواند مشکلاتی جدی را ایجاد کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از این روش با نهایت اطمینان و امنیت استفاده می کنید که به هیچ وجه حیوانات خانگی و کودکان شما نمی توانند به مکانهایی که این طعمه گذاشته شده اید، راه یابند.

 

برای درست كردن این طعمه می توانید دو یا سه قاشق غذاخوری عسل با دو قاشق غذاخوری اسید بوریک مخلوط کنید وآن را به خوبی هم بزنید و مخلوط آماده شده را روی بشقاب یا مقوا پهن کنید و در مسیر حركت مورچه ها قرار دهید و حرکات منظم مورچه ها را در آشپزخانه یا اتاق خواب شناسایی كنید، این روند را تکرار نمایید تا سرانجام تمام نشانه های حضور مورچه های بالدار در خانه شما از بین برود.

 

سه، نعناع فلفلی

 

نعناع فلفلی نه تنها برای مورچه های بالدار بلکه برای سایر حشرات و جوندگان یک دفع کننده طبیعی است، بنابراین اگر قصد دارید از نعناع فلفلی به عنوان ابزار نجات خود استفاده کنید، فقط کافی ست مقداری اسپری نعناع فلفلی بخرید و در مکانهایی که این مورچه های بالدار رفت و آمد می كنند، اسپری کنید.

 

بوی نعناع فلفلی برای ما کاملاً طراوت بخش است اما برای حشرات اینگونه نیست، نعناع فلفلی حشرات را فراری می دهد و از بازگشت آنها به خانه شما خودداری می کند. بنابراین، کاری که می توانید انجام دهید تهیه یک بطری اسپری است كه داخل آن را با یک قسمت از صابون و سه قسمت آب پر كرده ومقداری روغن نعناع فلفلی به آن اضافه کنید و بطری را تكان داده تا مواد مخلوط شوند ، اکنون اسپری نعناع فلفلی شما آماده است و هر جا که علائم آلودگی مورچه ها را دیدید می توانید شروع به استفاده از آن کنید، به جای روغن نعناع، می توانید از روغن اسطوخودوس، روغن چوب سرو یا روغن درخت چای نیز استفاده نمایید، این روغن ها با هدف دفع مورچه ها در خانه، به شما کمک خواهد كرد.

 

 

چهار. دارچین

 

دارچین برای بیرون راندن این حشرات از خانه مفید و موثر است، چوب دارچین یا اسپری دارچین نیز می تواند به شما در دفع این مورچه ها و دور نگه داشتن آنها از خانه کمک کند.

 

دارچین حاوی مقدار زیادی اوژنول است که دلیل اصلی فرار مورچه ها در مکانهایی که از دارچین نگه داری می كنید این ماده است، با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری پودر دارچین در آب و پر کردن آن در بطری اسپری، می توانید یک اسپری دارچین ساده درست کنید، اسپری دارچین را می توانید در مکان هایی که مورچه های بالدار را مشاهده می کنید، اسپری کنید، به طور مرتب به ویژه در طول فصل تابستان از اسپری دارچین می توان استفاده نمود تا این حشرات جسارت ورود به خانه شما را نداشته باشند.

 

پنج. لیمو

 

به محض شنیدن کلمه آب لیمو، حس طراوت و شادابی به ما می بخشد به خصوص در تابستان های گرم و خشك، یک لیوان آب لیمو می تواند نقش یك ناجی را داشته باشد اما آب لیمو می تواند یک دافع مفید برای از بین بردن این مورچه های بالدار باشد که به خانه شما حمله می کنند.

 

خاصیت اسید سیتریک لیمو نقش مهمی در دور نگه داشتن این مورچه ها در خانه ها دارد، اسپری های آب لیمو همانند یک خوشبو کننده،که نه تنها اتاق های شما را شاداب و مفرح می کند، بلکه این مورچه ها را از خانه شما دور نگه می دارد و از حمله آنها به خانه شما خودداری می کند، این خوشبو کننده طبیعی به راحتی ساخته می شود، کافیست آب دو تا سه لیمو را با آب مخلوط کنید و در یک بطری اسپری اضافه کنید و در خانه اسپری نماید.

 

شش. سرکه سیب

 

یک روش طبیعی و بی خطر برای استفاده در منزل سرکه سیب می باشد، شما بایستی مقدار مساوی سرکه سیب و آب را مخلوط نموده در یک بطری اسپری ریخته و در مکان هایی که مورچه های بالدار را می بینید اسپری کنید. اگر کلونی مورچه ها را پیدا کردید، اسپری کردن این سرکه، روی کلونی مورچه ها نیز می تواند یک اقدام مؤثر برای کنترل مورچه های بالدار باشد.

 

 

هفت. نعناع

 

نعناع اگر چه مورچه ها را نمی کشد اما باعث می شود که مورچه ها به خانه شما وارد نشوند، مشاهده مورچه های بالدار در خانه یک منظره نامطلوب و ناخوشایند است، اگر می خواهید از ورود آنها به خانه تان جلوگیری كنید می توانید برگ های نعناع را در خانه مخصوصاً در محل های خروجی نگه دارید تا مورچه ها را فراری دهید و آنها از خانه شما دور شوند.

 

همچنین استفاده از نعناع باعث جلوگیری از لانه سازی و ساختن کلونی این مورچه ها در محل زندگی شما می‌شود به این ترتیب كه برگهای نعناع خشک شده را در مناطقی که مطمئن هستید مورچه ها را مشاهده کرده اید، قرار دهید شکاف ها و سوراخ ها را بایستی با برگ های خشک نعناع یا پودر نعناع پر كنید تا از ورود این مورچه ها به خانه جلوگیری شود.

 

هشت. جوش شیرین

 

جوش شیرین مخلوط شده با شکر می تواند یک روش موثر برای از بین بردن مورچه ها به صورت ایمن و غیر سمی در آشپز خانه باشد، می توانید قند را با جوش شیرین مخلوط کرده و طعمه ای شبیه طعمه اسید بوریک و عسل درست کنید، مورچه ها با دیدن کریستال های شكر جذب آن می شوند، اما ثابت شده که جوش شیرین برای مورچه های سمی است و هنگام مصرف مخلوط شکر و جوش شیرین مورچه ها كشته می شوند.

 

نه. جاروبرقی

 

شاید به نظر یک راه حل مؤثر نباشد اما جاروبرقی می تواند به خلاص شدن این آفت های چرخان در منزل به شما کمک کند، به یاد داشته باشید که مورچه های بالدار فقط یک هدف دارند و آن هم جفت گیری است، نرها بعد از جفت گیری می میرند و ماده ها كلونی جدید ایجاد می کنند. جاروبرقی می تواند بزرگترین متحد شما در مبارزه با این آفات بالدار باشد، کافی است هر مورچه بالداری را که در داخل و اطراف خانه خود می بینید با جاروبرقی بکشید.

 

مکش جاروبرقی به خودی خود نمی تواند مورچه ها را بكشد اما آنها را به دام می اندازد و دفع آنها را آسان تر می کند، بنابراین زباله ها را بلافاصله پس از خالی کردن كیسه جاروبرقی بیرون ببرید و از خارج شدن زباله ها از خانه اطمینان حاصل نمایید، در غیر این صورت، مورچه ها فرار کرده و به مأموریت خود ادامه می دهند.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید


سفارش سم از طریق: