ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


ورود مورچه ها به خانه چگونه اتفاق می افتد؟

چگونگی ورود مورچه ها به خانه

 

همه این مورچه ها از کجا آمده اند؟ مورچه ها چگونه وارد خانه شما می شوند؟

 

به نظر می رسد مورچه ها در همه جا هستند و در هیچ جا نیستند. آنها از جایی نامعلوم می آیند تا از هر اشتباهی که در تمیز کردن خانه انجام می دهید استفاده کنند. بررسی مکان های ورود مورچه ها به خانه آغاز روند مقابله با تهاجم آنهاست. در ابتدا باید نقاط ورود مورچه ها به خانه را بررسی کنیم.

 

مهم ترین نقاط و مکان های ورود مورچه به خانه

 

مورچه ها در خانه متولد می شوند

 

چیزی که شما نمی خواستید بشنوید اما بعضی از مورچه ها از همان ابتدا در خانه شما بوده اند. در واقع، آنها ممکن است در آنجا به دنیا آمده باشند! درست شنیدید، برخی از گونه های مورچه ها می توانند لانه هایی را در خانه شما بسازند که غالباً از حفره های دیوار یا چوب های پوسیده برای این کار استفاده کرده اند. یعنی شما می توانید چندین نسل از این حشرات را در خانه خود داشته باشید. در حقیقت، احتمالاً مورچه ها در جستجوی مواد غذایی از لانه خود بیرون می روند. اما دیگر اعضای کلونی، مانند مورچه های بارور و ملکه ها تمایلی به این کار ندارند.

 

درب های درزگیری نشده

 

دربهایی که خوب درزگیری نشده اند، برای دسترسی مورچه ها به فضای خانه، یک محل ایده آل هستند. امتداد پایین آستانه دربها و همچنین طرفین و بالای آن را از نظر عدم وجود درز بررسی نمایید، دربهایی را که اغلب استفاده نمی شود بررسی کنید! ممکن است مهر و موم آن خراب و یا در آن ترک یا شکافی ایجاد شده باشد. این حفره ها می توانند فرصت مناسبی برای دسترسی آسان مورچه ها به خانه فراهم کنند.

 

 

ترک ها و شکاف ها

 

ترک های واقعی می توانند مورچه ها را درون خانه شما دعوت کنند. برخی از مصالح ساختمانی همچون گچ و سایر موارد می توانند ترک های ساختاری ایجاد کنند که به عنوان بزرگراهی برای این آفات باشند.

 

درزهای دیوارها و پنجره ها و همچنین درها و دریچه ها مکان هایی هستند که به طور معمول دارای شکاف و تبادلات هوا بین بیرون و داخل منزل شما هستند. این شکاف ها به اندازه کافی بزرگ هستند که مورچه ها بتوانند راهی به خانه شما پیدا کنند. این درزها را که در دیواره، کف، سقف یا گوشه ها هستند پیدا کنید؛ همچنین قسمت هایی از دیوار که به منظور ایجاد پنجره، پریز یا تهویه سوراخ شده است بررسی نمایید.

 

اسباب بازی ها و سایر وسایل

 

مورچه ها ممکن است با یک اشتباه به خانه منتقل شوند. به عنوان مثال، یک اسباب بازی توخالی که از تابستان در حیاط خلوت به جا مانده است، می تواند میزبان یک کلونی از مورچه ها شود و با آن حمل شوند. آنها می توانند به واسطه انواع مختلفی از مبلمان یا وسایل و حتی مواد غذایی وارد خانه شوند.

 

درز و شکاف در کف خانه

 

گرچه بیشتر پایه های خانه ها مستحکم هستند، اما همیشه عاری از شکاف نیستند. این شکاف ها می توانند در حین ساخت ایجاد شوند و برای مورچه ها، فضای کافی برای ورود به خانه را فراهم کنند. آنچه ممکن است خیلی واضح نباشد این است که مورچه ها می توانند به راحتی در کف منزل شما بگردند، آنها ممکن است مسیرهایی را در زیر فرش، کاشی و کفپوش ها تعیین کرده باشند. اگر آن ها در زیر سطح یک کفپوش قرار گیرند، پیدا کردن محل ورود آنها به اتاق می تواند بسیار دشوار باشد.

 

پنجره ها

 

پنجره ها و صفحه های دارای سوراخ اگر که باز باشند، محل ورود خوبی برای مورچه ها هستند. فراتر از خود پنجره، قاب پنجره نیز ممکن است شکاف هایی داشته باشد. قاب ها توانایی جذب رطوبت را دارند که در این صورت، چوب ممکن است پوسیده شود و به خانه ای برای چندین گونه از مورچه ها تبدیل شود.

 

 

خطوط انتقال گاز، آب، برق و تلفن

 

بررسی کنید که خطوط انتقال، ابزاری برای ورود مورچه ها به خانه شما نشوند. با وجود تمام خطوط برق، تلفن، کابل، آب و گاز طبیعی، تعداد زیادی سوراخ کوچک در خانه شما برای ورود آسان مورچه ها وجود دارد.

 

چگونه مورچه ها راه خود را به خانه شما می یابند؟

 

مورچه ها بیش از صد میلیون سال است که در زمین زندگی می کنند. پیدا کردن راه ورود به خانه شما، در مقایسه با کاری که این مورچه ها برای حفظ عنوان موفق ترین گونه حیوانات از نظر اکولوژیکی انجام می دهند، کار بسیار آسانی است. مورچه ها حشراتی اجتماعی هستند و بقای آنها کاملاً به کلونی وابسته است. هر عضو کلونی باید هر روز وظایف اساسی را برای تأمین بقای اعضای کلونی انجام دهد.

 

هر مورچه نقش ویژه ای دارد

 

نقش مورچه می تواند با افزایش سن تغییر کند. مورچه های ارشد تمایل به جمع آوری مواد غذایی دارند در حالی که مورچه های جوانتر در کلونی باقی می مانند تا از لاروها و ملکه ها حمایت کنند. شکاف بین آجرها یا سوراخ های ریز و درشت در و پنجره ها، برخی از نقاط ورود مناسب برای مورچه ها به خانه شما هستند. آنها می توانند از بین کوچکترین فضاها مثل خطوط برق و لوله کشی که از بیرون وارد خانه شما می شوند، حرکت کنند.

 

استفاده از فرومون برای ورود به خانه

 

مورچه ها وقتی که برای جستجوی غذا بیرون می روند، دنباله ای از بو را از خود به جا می گذارند که مسیری خط و نقطه مانند از مواد شیمیایی است که ترشح می کنند؛ بدین معنی که به صورت یک خط پیوسته نمی باشد. با یافتن غذا (یک قطره مایعات شیرین، مقداری خرده نان و یا غذایی که در گوشه و کنار افتاده است)، مورچه جمع کننده مواد غذایی، معده خود را تا جایی که می تواند از غذا پر می کند.

 

پس از پر شدن معده، اگر مواد غذایی باقی مانده باشد، مورچه ها به لانه خود باز می گردند و در طول راه خط دنباله پیوسته ای از بو، باقی می گذارند؛ این مورچه شروع به تقسیم غذای ذخیره شده در معده جمعی خود، با مورچه های کلونی می کند. مورچه های دیگر نیز شروع به دنبال کردن مسیری می کنند که مورچه جمع کننده، از خود به جا گذاشته است و به منبع غذایی ختم می شود. هر بار که مورچه ها از منبع غذایی بازدید می کنند، به اثربخشی دنباله می افزایند.

 

 

سمپاشی مکان های مشکوک به ورود مورچه

 

گاهی اوقات، مورچه ها به داخل حمام، کابینت و اطراف سینک آشپزخانه، راه پیدا می کنند. به جای اسپری کردن خانه خود با محصولات یا اسپری هایی که فقط به طور موقت کار می کنند، با فروشگاه اینترنتی ما (انت کیلر) تماس گرفته و از سم های فوق العاده موثر ضد مورچه استفاده کنید که باعث می شود مورچه ها به سرعت ریشه کن شوند. برخی از مورچه ها که معمولاً در خانه ها یافت می شوند مورچه های بدبوی خانگی، مورچه های نجار و مورچه های کوچک سیاه هستند.

 

استفاده از سم انت کیلر در رفع انواع مورچه ها در اطراف خانه شما مؤثر است و استفاده از آن بسیار آسان بوده و تقریباً نیاز به تمیز کاری ندارد و به ریشه کن کردن کل کلونی مورچه ها از خانه شما کمک می کند. با خارج کردن کلونی از خانه خود، مشکلات مورچه ها، دیگر وجود نخواهد داشت.

 

چگونه مورچه ها راه خود را در خانه شما پیدا می کنند؟

 

گاهی در حالی که حیاط را مرتب و تمیز می کنید، به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که همسایگان شما تنها کسانی نیستند که از نسیم فرح بخش و سرسبز بودن محیط سپاسگزار هستند؛ در این فصل سال، آفاتی مثل مورچه‌ها نیز زنده و فعال هستند. شاید به این دلیل باشد که مورچه ها برای اکثر ما چنان شایع هستند که نسبت به سایر آفات، آنها را به عنوان خطری برای خود حس نمی کنیم.

 

واقعیت این است که همین مورچه های بی گناه، که به نظر ما فقط یک حشره بی آزار هستند و مشغول کار خود می باشند، اگر به داخل خانه راه یابند می‌توانند خیلی بیشتر از آن چیزی که ما درک می‌کنیم مشکل ساز شوند، به ویژه دو نوع مورچه، یعنی مورچه بدبوی خانگی و مورچه نجار، که اغلب در نزدیکی زیستگاه‌های انسان یافت می‌شوند.

 

شایع ترین مورچه های خانگی

 

مورچه نجار

 

مورچه های نجار معمولاً هنگام بهار و به صورت دسته جمعی وارد ساختمان ها می شوند هنگامی که یک لانه بسیار بزرگ می شود، مورچه های بالدار، به صورت گروه های بزرگ، لانه اصلی خود را ترک می کنند تا محلی دیگر برای لانه سازی جستجو کنند. این محل می تواند یک درخت مرده، کنده درخت و یا هر نوع چوب مرطوب و آسیب دیده در نزدیکی آن ها باشد؛ مانند چوب های موجود در خانه هایی که در اثر رطوبت ناشی از تشکیل یخ و یا نشت آب از سقف، آسیب دیده اند.

 

هنگامی که مورچه ها به خانه شما هجوم می آورند، به سرعت متوجه می شوند که خانه جدید آنها نه تنها دارای آب و هوای مناسبی است، بلکه دسترسی به بعضی از غذاهای مورد علاقه آنها در آشپزخانه، غذاهای شیرین، باقیمانده روغن در اجاق گاز، گوشت و غیره برای آن ها بسیار آسان است. با پیدا کردن محل مناسب خود، مورچه های نجار بلافاصله به کار خود می پردازند و از طریق چوب های آسیب دیده در داخل دیوارها حفاری می کنند؛ ولی آنها چوب نمی خورند.

 

آنها تونل های توخالی باقی می گذارند که به آنها امکان می دهد از این منطقه برای پرورش یک ملکه جدید و ساخت لانه جدید برای خود استفاده کنند، با گذشت زمان، مورچه های نجار می توانند به ساختار خانه مورد نظر صدمه وارد کنند.

 

 

مورچه بدبو

 

مورچه های بدبوی خانگی ممکن است به خانه ای که وارد می شوند به اندازه مورچه های نجار آسیب نرسانند؛ اما این مورچه ها هم می توانند مشکلات زیادی به وجود آورند. این مورچه  ها می توانند از طریق، ترک های فونداسیون یا فضاهای باز اطراف لوله های آب به داخل خانه راه پیدا کنند و در داخل دیوارها یا کف خانه لانه بسازند. لانه های آنها به راحتی می توانند متشکل از هزاران مورچه باشد که کارگران در جستجوی غذاهای شیرین و همچنین گوشت و آب میوه برای خوردن، وارد آشپزخانه می شوند.

 

این مورچه ها در تعداد زیاد حرکت می کنند. بنابراین احتمال وجود یک لانه بزرگ در داخل خانه می تواند بسیار زیاد باشد؛ زیرا مورچه ها در اطراف لانه خود کار می کنند. له کردن مورچه های بدبوی خانگی، بوى ناپسندى را ایجاد کرده که می تواند ماندگار باشد.

 

بررسی های نهایی برای جلوگیری از واد شدن مورچه ها

 

اگر ندانید که دنبال چه چیزی هستید، جلوگیری از ورود مورچه ها می تواند بسیار مشکل باشد، شما ابتدا باید تمام ورودی های خانه خود را بازرسی کنید، دیوارها، درها، لوله های آب و خطوط انتقال، باید عاری از هر فضای باز باشند، هر گونه ترک در پایه را نیز ببندید، دور نگه داشتن چمن‌های هرس شده، بوته‌ها و درختان می‌تواند به جلوگیری از نزدیک شدن مورچه‌ها به خانه شما کمک کند.

 

لازم است که هر گونه چوب خیس یا آسیب‌دیده با چوب سالم جایگزین شود تا مورچه‌های نجار از راهیابی به داخل خانه دلسرد شوند. تمیز و مرتب نگه داشتن آشپزخانه می تواند بسیار کمک کننده باشد. حتی با انجام همه کارهایی که می توانید به عنوان روش های پیشگیری انجام دهید، هنوز هم ممکن است مورچه ها راه خود را پیدا کنند. در صورت بروز چنین اتفاقی، با ما تماس بگیرید. متخصصین خبره ما آماده هستند تا به شما در رفع تهدید مورچه های بدبوی خانگی و مورچه های نجار کمک کنند.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید


سفارش سم از طریق: