ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


همه چیز در مورد مورچه های آتشین

هر آنچه باید در مورد مورچه های آتشین بدانید

شناسایی مورچه های آتشین

 

این مورچه‌ ها به رنگ متمایل به قرمز متوسط تا سیاه می باشند، اندازه مورچه‌ های‌ کارگر نژاد آتشین‌ از 2 تا 6 میلی متر است و ملکه ها می توانند طولی تا 25 میلی متر داشته باشند. مورچه های آتشین دو بخش یا گره کوچک ما بین سینه و شکم داشته و یک کانون دو بخشی در انتهای هر شاخک دارند.

 

حقایق عمومی درباره مورچه های آتشین

 

مورچه‌ های‌ آتشین‌ یکی از انواع مختلف مورچه ها هستند که نیش دردناک با حسی شبیه به سوزش ناشی از آتش دارند. اندازه طول مورچه های کارگر این گونه، می تواند از دو تا شش میلی متر در داخل یک کلونی متغیر باشد؛ در حالی که ملکه ها و مورچه های نر، بزرگتر و طویل تر هستند. برای مقابله با مورچه‌ های‌ آتشین‌ باید بسیار احتیاط شود؛ زیرا تجربه گزیده شدن به وسیله این حشرات کاملاً ناخوشایند است.

 

زیستگاه و رفتار مورچه های آتشین

 

مورچه های آتشین در اصل از آمریکای جنوبی به کشور های دوردستی نظیر استرالیا مهاجرت نموده اند، آنها در داخل تپه های گلی و میان برگ ها و گیاهانی که روی زمین افتاده اند زندگی می کنند و تونل های زیرزمینی را برای حرکت در اطراف کلونی خود می سازند. در فضاهای باز یا نبود پناهگاه طبیعی، آنها زمین را حفر می کنند تا کلونی، پشته ای به بلندی 40 سانتیمتر و به عمق 15 متر ایجاد کنند. مورچه‌ های‌ آتشین‌ تمایل دارند در مناطق مرطوب که دارای نور آفتاب فراوان است، به ویژه در چمنزارها، پارک ها، مزارع و مراتع، لانه بسازند. با این حال، آنها توانایی ایجاد کلونی در هر نوع خاکی را دارند.

 

مورچه‌ های‌ آتشین‌، مناطق آفتابی را ترجیح می دهند

 

این در حالی است که آب و هوای بیش از حد خشک، زیستگاه های نامطلوب برای آفات به شمار می رود. مورچه‌ های‌ آتشین‌ با ساخت تپه هایی در خاک مرطوب و آبیاری شده، لانه سازی می کنند، کلونی ها گاهی اوقات در کنده های پوسیده درختان و اطراف ریشه درختان یافت می شوند؛ مانند سایر گونه های مورچه ها، مورچه‌ آتشین‌ اغلب در داخل منازل به دنبال غذا و آب می گردند.

 

 

به دلیل سهولت دسترسی به منابع غذایی، مورچه های آتشین ممکن است در اطراف فونداسیون ساختمان های تجاری و خانگی لانه کنند. اگرچه مورچه‌ های‌ آتشین‌ اروپایی معمولاً در آب و هوای گرم یافت می شوند، اما اخیراً در کانادا رواج بیشتری پیدا کرده اند. مورچه های آتشین در موقع جستجو برای غذا، به ترشحات شیرین گیاهان و بقایای زباله ها و پسماند های باقی مانده از انسان جذب می شوند. با این حال، آنها همچنین به عنوان حشره ای فعال و تهاجمی و نیز حشره ای که سایر حشرات و حیوانات کوچک را برای تغذیه کلونی می کشند، شناخته می شوند.

 

آنها هر موجود مزاحمی را نیش می زنند

 

این مورچه ها از آرواره شان استفاده می کنند تا محکم به طعمه خود بچسبند و سپس قربانیان خود را نیش بزنند. نیش این مورچه ها حامل آلکالوئیدهای سمی است که ممکن است برای برخی از انسان ها آلرژی ایجاد کند. برای افرادی که دچار حساسیت به نیش مورچه‌ آتشین‌ هستند، یک واکنش آلرژیک شدید پس از گزش می تواند منجر به درد شدید قفسه سینه، تهوع، تعریق شدید، تنگی نفس، تورم شدید، هذیان گویی شود. شایع ترین واکنش ها درد، سوزش و تاول است که در صورت خراشیدگی ممکن است آلوده شود.

 

نیش مورچه‌ های‌ آتشین‌

 

مورچه های آتشین که به هنگام آزار دیدن، تهاجمی و باعث ترس می شوند، اخیراً در چندین ایالت کانادا به عنوان تهدید شناخته شده اند. مورچه‌ آتشین‌ اروپایی یکی از این گونه مورچه ها هستند که از اوایل دهه 2000 میلادی، در سراسر کانادا شیوع بیشتری پیدا کرده اند. بسیاری از افراد فکر می کنند که مورچه ها در هنگام حمله نیش می زنند، در حالی که آنها در واقع از ترکیب گاز گرفتن و نیش زدن برای تزریق زهر و دفع مهاجمان استفاده می کنند.

 

برای نیش زدن، مورچه‌ های‌ آتشین‌، ابتدا پوست قربانی را گاز می گیرند و به بافت آن می چسبند. آرواره های مورچه‌ های‌ آتشین‌، پوست را خراش داده آن را به اندازه کافی بالا می برد تا بتواند موقعیت مناسبی برای وارد کردن نیش پیدا کند. نیش که به یک غده سمی داخلی متصل است، از شکم مورچه خارج می شود و شبیه ساختار سوزن زیر جلدی است، مورچه‌ آتشین‌، نیش سمی خود را به پوستی که با آرواره های خود آن را گرفته است، وارد کرده و زهر سوزاننده خود را به آن تزریق می کند. مورچه های آتشین قادر به چندین بار نیش زدن هستند و اغلب به صورت گروهی حمله می کنند.

 

 

علائم نیش مورچه های آتشین

 

این علایم اگرچه برای بسیاری از حیوانات کوچک کشنده است، معمولاً فقط باعث می شوند که انسان، تحریک خفیفی نسبت به سوزش داشته باشد. زهر نیش در ابتدا احساس سوزش ناراحت کننده ای ایجاد می کند. علائم اولیه همچنین ممکن است شامل خارش، قرمزی و تورم در محل زخم باشد. بارزترین علامت نیش مورچه‌ آتشین‌، تاول است که حاوی مایعات است و طی شش ساعت تا یک روز پس از گزیدگی ایجاد می شود.

 

تاول ها به طور معمول بعد از یک یا دو هفته کم می شوند و بعضی اوقات جای زخم ها حدود سه تا ده روز باقی می ماند. در حالی که اکثر انسان ها علائم خفیف و موضعی را در برابر نیش مورچه ها دارند، اما برخی از افراد واکنش شدیدتری نشان می دهند. افرادی که به شدت نسبت به زهر نیش مورچه حساسیت دارند ممکن است مشکل تنفس، افزایش ضربان قلب، تورم گلو، حالت تهوع، استفراغ و شوک را تجربه کنند. علائمی که نشان دهنده یک واکنش آلرژیک شدید باشند، نیاز به فوریت پزشکی دارند. با وجود اثرات شدید، کمتر از 1 درصد از گزش مورچه های آتشین منجر به آنافیلاکسی می شود.

 

آن ها کجا لانه می سازند؟

 

مورچه های آتشین به طور کلی کلونی هایی را در بیرون به شکل تپه های گنبدی مانند به قطر 2.5 تا 5 سانتیمتر می سازند. آنها اغلب چمن های اطراف تپه های خود را از بین می برند. همه لانه های مورچه ها قابل رویت نیستند بعضی از آنها در زیر سنگ ها یا چوب هایی که روی زمین قرار گرفته اند، ساخته شده اند.

 

هنگامی که خاک، مرطوب و خنک باشد، کلونی ها در فضای باز و چند سانتیمتر بالاتر از سطح خاک قرار می گیرند. در دوره های خشک، کلونی ها ممکن است 1.5 یا حتی 3 متر پایین تر از سطح خاک قرار گیرند. بسیاری از مردم، پس از یک باران شدید، کلونی های جدید را مشاهده می کنند. اینها ممکن است جدید باشند، اما اغلب آنها فقط کلونی های پنهانی هستند که پس از این که خاک های مرطوب مسدود می شود، مورچه ها مسیر های آن را دوباره باز می کند.

 

این گونه مورچه ها در خانه ها به دنبال چه چیزی هستند؟

 

مورچه های آتشین در داخل خانه ها، به دنبال مواد غذایی و رطوبت هستند که در سینک، دوش، لوله های دارای نشت، سرریز ها و غیره یافت می شود، آنها به ویژه در صورت گرم بودن دمای و خشک بودن هوای بیرون، به دنبال آب می گردند.

 

 

چرا مورچه های آتشین به عنوان یک مشکل شناخته می شوند؟

 

مورچه های آتشین می توانند شما و حیوانات خانگیتان را گاز بگیرند، همچنین بر روی شکم خود یک نیش دارند که از آن برای تزریق زهر به هر چیزی که کلونی آنها را آزرده کند، استفاده میکنند. نیش آنها بسیار دردناک است و با چندین مورد گزیده شدن از سوی مورچه ها ممکن است به مراقبت پزشکی احتیاج داشته باشید. گاهی اوقات، ممکن است با گزش مورچه‌ آتشین‌ یک واکنش آلرژیک شدید و احتمالاً خطرناک در برخی از افراد رخ دهد. مورچه های آتشین یک مشکل پایدار در جنوب هستند؛ زیرا به طور معمول، کلونی های خود را به مکان هایی با مواد غذایی و رطوبت بیشتر منتقل می کنند.

 

نکته ها و ترفندها

 

مورچه های آتشین همواره مسیرهایی را می سازند و آن را دنبال می کنند، می توانید این مسیرها را بر روی فونداسیون ها، کف ها و مناطق مرطوب دیگر پیدا کنید. نخاله ها (چوب، تخته سنگ ها، سنگریزه ها) را از نزدیکی فونداسیون خانه خود ،که مورچه‌ های‌ آتشین‌ می توانند در آنجا کلونی غیر قابل رویت بسازند، جمع آوری و دور کنید. محل ورود مورچه ها از بیرون، و نیز منافذ ، ترک ها و شکاف دیوارها را درز بگیرید.

 

از اشتباهات رایج در مورد این مورچه ها خودداری کنید

 

در صورت وجود کلونی های زیاد یا داشتن حساسیت به نیش مورچه آتشین، برای سفارش سم کشنده تضمینی مورچه‌ تماس بگیرید. اگر تصمیم دارید خودتان با مورچه‌ های‌ آتشین‌ مبارزه کنید، فقط از سم انت کیلر استفاده کنید و مطابق دستورالعمل آن عمل نمایید. معمولاً استفاده از ترکیبی از روش های مقابله با مورچه‌ های‌ آتشین‌، از جمله اسپری ها، مبارزه با پشته های کلونی و طعمه را توصیه می کنند.

 

پنج ویژگی که مورچه‌ های آتشین‌ را از دیگر گونه مورچه‌ ها متمایز می کند

 

همان طور که اشاره کردیم مورچه های آتشین دارای نیش دردناک هستند و برای کسانی که به آن آلرژی دارند بسیار خطرناک است. اما این تنها موردی نیست که این موجودات جذاب را با سایر مورچه ها متفاوت کرده است.

 

 

ویژگی های بدنی مورچه آتشین

 

مورچه آتشین دارای ویژگی های قابل توجهی است که با سایر مورچه‌‌ ها تفاوت دارد. در حالی که انواع مختلفی از مورچه‌ های‌ آتشین‌ وجود دارد، اما همه آنها از نظر جسمی با سایر مورچه ها در موارد زیر متفاوت هستند.

 

بین تنه یا سینه و شکم دو گره دارند، شاخک ها به 10 قسمت تقسیم می شوند، اگرچه معمولاً قرمز رنگ هستند، ولی مورچه‌ آتشین‌ ممکن است سیاه باشد. مورچه آتشین بین 30 تا 60 میلی متر طول دارند. نیش این نوع مورچه ها قابل رویت است.

 

رفتار مورچه‌ آتشین‌

 

از آنجا که برای دیدن برخی از این تمایزات فیزیکی، باید کمی از نزدیک به مورچه نگاه کنید، برای شناسایی کلی این گونه به موارد زیر دقت کنید.

 

1. این مورچه ها به صورت عمودی بالا می روند

 

2. مورچه ها تپه هایی تا 0.5 متر ایجاد می کنند در حالی که هیچ سوراخی در بالای آن نیست

 

3. اگر لانه مورچه ها دستکاری شود، به صورت دسته جمعی از لانه بیرون می آیند

 

4. تپه های مورچه‌ آتشین‌ معمولاً در مناطق مرطوب از جمله چمن زارهای تازه آبیاری شده وجود دارد. آنها اغلب پس از باران ظاهر می شوند

 

5. محل گزش مورچه‌ آتشین‌ سوزناک بوده و به صورت یک لکه قرمز تاول دار، خود را نشان می دهد

 

حقایق بیشتر در مورد مورچه های آتشین

 

مورچه های آتشین در سرتاسر جنوب یافت می شوند، و بیش از 280 نوع مختلف در کلونی ها زندگی می کنند که هر کولونی تقریباً 250 هزار مورچه‌ دارند. اگرچه لانه های آنها غالباً پشته هایی دارند که به تپه های مورچه معروف هستند، اما در واقع در زیر زمین واقع شده اند، برخلاف بیشتر مورچه ها، این گونه کاملاً مهاجم هستند. حتی مشخص شده است که آنها هنگام حمله گروهی به حیوانات، قادر به کشتن این حیوانات نیز هستند. افرادی که حساسیت به نیش مورچه دارند، در معرض آسیب دردناک و حتی مرگبار گزش آن هستند.

 

مبارزه در برابر مورچه‌ های آتشین‌

 

بر خلاف اکثر مورچه‌ ها، مورچه آتشین برای انسان و نیز حیوانات یک تهدید محسوب می شود، در حالی که ادعای حساسیت به مورچه‌ های‌ آتشین‌ نادر است، باز هم نیش آن می تواند کشنده باشند. اگر مورچه‌ های‌ آتشین‌ را در ملک خود مشاهده کردید، بلافاصله محل را ترک نمایید.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید


سفارش سم از طریق: