ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


زیبا ترین مورچه های جهان را بشناسید

زیباترین مورچه های جهان

 

بررسی و مطالعه ی مورچه های زیبا در سرتاسر جهان

 

در این مقاله قصد داریم مورچه های عجیب و غریب و در عین حال بسیار زیبا در جهان را با یکدیگر بررسی کنیم که علاوه بر ظاهری زیبا، روش تغذیه ی جالب آنها هم محققین را متعجب ساخته است. در این مطلب به طور کامل شیوه تغذیه و محل زندگی این مورچه ها را نیز بررسی خواهیم کرد تا بیشتر با آنها آشنا شویم و در صورت هجوم، بتوانید راحت تر با آن ها مقابله کنید.

 

انواع مورچه ها

 

مورچه های سبز استرالیایی

 

نحوه ساخت کلونی

 

مورچه های بافنده ی سبز استرالیایی نوعی مورچه ی سبز درخشان و تغییر رنگ دهنده ی زیبا است. مورچه های کارگر سبز، لانه ها را با برگ ها درست می کنند. آنها با بافتن برگ ها به یکدیگر به شکل اشکال بیضوی لانه خود را می سازند. برگ ها با ماده ی چرب و نرمی که توسط لاروها تولید می گردد به هم چسبانده می شوند. کارگران برای اینکه این ماده چرب و نرم را به دست آورند، لاروها را با آرواره های خود فشار می دهند.

 

ملکه ی مورچه های سبز استرالیایی روی یک برگ تخم ریزی می کند و از لاروهای خود حفاظت می کند تا تبدیل به کارگران بالغ شوند. یک کلونی می تواند شامل صدها لانه در طول درختان متعدد باشد. وقتی یک لانه بیش از حد بزرگ و حجیم شود، مورچه های کارگر تعدادی از لاروها را از لانه ی کنونی به مکان ساخت کلونی جدید می برند.

 

مصارف مورچه سبز استرالیایی

 

مشابه با بسیاری از دیگر گونه های مورچه، مورچه های بافنده از حشرات کوچک تغذیه می کنند. آنها رژیم غذایی خود را با شهد غنی از قند ترشح شده از حشرات با اندازه کوچک مانند شته ها تکمیل می کنند. مورچه های بافنده سبز قابل خوردن هستند و برای اهداف پزشکی نیز استفاده می شوند. وقتی مورچه های سبز، له و سپس استنشاق شوند، سینوس ها را پاک خواهند کرد. مزه ی آنها مشابه با مرکبات بوده و لاروهای آنها غنی از پروتئین هستند.

 

کاربرد لاروهای مورچه سبز بافنده

 

لاروهای مورچه ی بافنده در برخی کشورها به عنوان یک غذای خوشمزه گران قیمت محسوب می گردد. این مورچه ها علاوه بر اینکه می تواند یک منبع غذایی برای انسان ها به شمار رود، نزد کشاورزان در آسیای جنوب شرقی ارزشمند هستند که از آن ها به عنوان کنترل آفت طبیعی در برابر آفات کشاورزی استفاده می کنند.

 

 

مورچه عسلی شکم گنده

 

مورچه‌ های عسلی، این مورچه های زیبا در محیط های خشک یا نیمه خشک یافت می شوند. مورچه های عسلی شکم گنده نام خود را از اندازه بزرگ شکم های خود که انگار با عسل پر شده است می گیرند. مورچه‌ های عسلی ترشحات قندی را از روی گل ها و دیگر بخش های گیاهان بدست می آورند.

 

در زمان هایی که غذا به وفور وجود دارد، مورچه های عسلی نوع خاصی از کارگرها را انتخاب می کنند که به آنها شهد جمع کن می گویند تا بدین منظور غذا را برای مصرف در آینده ذخیره کنند. مورچه های شهد جمع کن در یک مکان امن و به دور از شکارچیان، از جمله انسان ها، مخفی می شوند.

 

این مورچه ها برای بومیان استرالیا نیز غذایی خوشمزه محسوب می شود

 

مورچه های شهد جمع کن شکم بزرگی پر از شهد دارند. وظیفه آنها تامین غذای کلونی است. برای تغذیه سایر مورچه های کلونی مورچه های شهد جمع کن وعده ی غذایی را قی می کنند. مورچه های شهد جمع کن شکم گنده، ذخیره غذایی را برای کلونی در شرایط سخت تأمین می کنند. زیرا آن ها بعد از ذخیره شهد در بدنشان باید وزن زیادی را تا رسیدن به کلونی حمل کنند. همچنین در حین بازگشت به کلونی تعادل کافی برای حرکت ندارند و این موضوع کار برگشت به کلونی را سخت تر هم خواهد کرد.

 

سایر مورچه های عسلی نیز در تامین غذای کلونی سهیم هستند. آنها بر عکس مورچه های شهد جمع کن، سریع هستند. مورچه های عسلی روش های مختلفی برای پیدا کردن غذا دارند. آن ها گاهی اوقات به تنهایی عمل می کنند و گاهی نیز در گروه های کوچک اقدام می کنند. مورچه های عسلی از حشرات و دیگر انواع بندپایان تغذیه می کنند، اما موریانه ها جزو غذاهای محبوب مورچه های عسلی است.

 

حمله به سایر مورچه ها توسط مورچه های عسلی

 

برای به دست آوردن موریانه ها آنها به صورت گروهی اقدام می کنند. آنها گونه دیگری از گونه های مورچه، به نام مورچه های دروگر را تحت نظر می گیرند تا ببینند چه چیزی به لانه های خود برمی گردانند. در صورتی که مورچه دروگر در حال حمل مواد گیاهی باشد، به آن اجازه ی عبور می دهند اما در صورتی که مورچه های دروگر در حال حمل موریانه باشند، مورچه های عسلی به آن ها حمله می کنند تا موریانه را از آنها بگیرند.

 

وقتی مورچه های دروگر سعی می کنند که مورچه عسلی را گاز بگیرند و از خود دفاع کنند، مورچه عسلی به سرعت از آنجا دور می شود. مورچه عسلی قادر است سریعا فرار کند و موریانه را نیز با خود ببرد. البته مورچه های عسلی همیشه نیاز ندارند تا موریانه های سایر مورچه ها را بدزدند. در صورتی که باران ببارد تعداد زیادی موریانه در محیط هستند که برای مورچه های عسلی به راحتی قابل دسترس می باشند.

 

 

مورچه های شبح رنگی

 

مورچه های شبح، رنگ عجیبی دارند و به سختی می توان آنها را به صورت کامل دید. زیرا قسمت های سر و سینه در این نوع مورچه به رنگ قهوه ای خیلی تیره اما قسمت شکم و پاها به رنگ سفید مات یا شیری است. مورچه های شبح نیمه شفاف هستند. بسته به اینکه چه چیزی بخورند تغییر رنگ می دهند. این مورچه های زیبا در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری، پخش هستند اما محدوده  آنها در حال گسترش است.

 

بدن مورچه های شبح وقتی غذا می خورند به رنگ همان غذا در می آید. اخیرا در یک آزمایش جدید چند رنگ مختلف را با آب شیرین شده با شکر در یک محیط قرار دادند. زمانی که مورچه های شبح شروع به نوشیدن آب ها با رنگ های مختلف کردند هر کدام از مورچه ها به رنگ همان آب تغییر رنگ دادند و شما به راحتی می توانید ببینید کدام آب را مزه کرده است. در صورتی که مورچه ی شبح بیش از یک رنگ را بنوشد، هر دو رنگ در شکم او نمایان می شوند

ترجیح غذایی مورچه های شبح، مواد شیرین هستند اما آنها چربی و حشرات را هم گاهی اوقات مصرف می کنند. وقتی این مورچه ها له شوند، بویی شبیه به نارگیل فاسد شده از خود منتشر می کنند.

 

مورچه های شبح عموما در هر چیزی که مرطوب باشد زندگی می کنند. گیاهان، علف ها و همچنین چوب ها و خاک های مرطوب

 

مورچه های شبح نیاز شدیدی به رطوبت دارند و شاید وقتی هوا خشک باشد آنها لانه های خود را در دیوارها یا فاصله بین کابینت ها و در قرنیزها می سازند، آن ها برای برطرف کردن نیازشان به رطوبت، گاهی لانه های خود را در گیاهان گلدانی؛ گیاهانی که فقط برای کاشت در گلدان مناسب هستند و نه محیطی مانند باغچه؛ می سازند.

 

مورچه های شبح در خانه شما به عنوان یک آفت شناخته می شوند، اما آن ها گاهی می توانند مفید واقع شوند. زیرا این مورچه ها از کنه های گیاهان تغذیه می کنند و گیاهان شما را عاری از کنه می کنند.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید


سفارش سم از طریق: