ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


رایج ترین مورچه های خانگی

شایع ترین مورچه های خانگی

 

چه نوع مورچه هایی بیشتر در خانه ها دیده می شوند؟

 

اگرچه بیش از دوازده هزار گونه مورچه شناخته شده در جهان وجود دارد، تنها تعداد معدودی از آنها تهدیدی برای خانه شما محسوب می شوند، بنابراین باید در مورد رایج ترین مورچه ها در خانه بیشتر بدانید.

 

رایج ترین مورچه ها در خانه چه مورچه هایی هستند؟

 

طیف گسترده ای از مورچه ها در جهان زندگی می کنند، آنها دارای تعداد زیادی از گونه های مختلف هستند، در حقیقت، بیش از دوازده هزار گونه مورچه مختلف شناسایی شده است، اگرچه این یک رده بندی بزرگ برای آنها است، ولی تنها بخش کوچکی از این گونه ها، آفات مهاجم خانگی محسوب می شوند.

 

اینکه چه نوع مورچه هایی در خانه شما ساکن شده اند به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله ظاهر، زیستگاه و منطقه ای که در آن زندگی می کنید. بدن یک مورچه دارای یک یا دو گره است که این گره ها در قسمت سینه آنها وجود دارد و باعث می شود نوع گونه های آنها با توجه به گره های روی سینه مشخص شود. آنها همچنین از لحاظ اندازه و رنگ نیز با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از مورچه ها نیش می زنند و برخی دیگر گاز می گیرند و آتشین نامیده می شوند. در زیر، لیستی از رایج ترین گونه های مورچه که معمولاً در خانه ها یا در نزدیکی منازل وجود دارد، ارائه شده است.

 

 

مورچه های مریخی

 

طول متوسط این گونه مورچه حدود 1.6 میلی متر است. آنها یک گره بر روی بدن خود دارند و رنگ آنها قهوه ای متوسط تا تیره می باشد. آنها معمولاً در مناطقی در اطراف افراد دیده می شوند و در بیرون از خانه در لبه های چمن، زیر اشیاء روی زمین و پارکینگ ها لانه می سازند. لانه های داخلی، گاهی در حمام و آشپزخانه یافت می شوند، مورچه های مریخ نورد، اولویت را به مایعات شیرین می دهند و به سمت آنها می روند، اندازه کلونی آنها بسیار بزرگ است.

 

مورچه های آکروبات

 

مورچه های کارگر دارای دو گره هستند و حدود 2.5 تا 3 میلی متر طول دارند. رنگ آنها از زرد - قهوه ای تا قهوه ای و قرمز - سیاه یا تماماً سیاه است. آنها در خارج از منازل ، عمدتاً درون چوب مرطوب و داخل سازه های چوبی آسیب دیده، و گاهی اوقات در صفحات عایق لانه می کنند. در صورت تهدید شدن، مورچه های این نژاد، شکم خود را بالاتر از سر خود بلند می کنند و شبیه یک عقرب می ایستند، این نوع مورچه ها تهاجمی هستند و در مناطق زیادی یافت می شوند، شکل شکم آنها قلبی است.

 

مورچه های سوزنی آسیایی

 

این گونه نیز از رایج ترین مورچه ها محسوب می شوند. مورچه های کارگر این گونه حدود 5 میلی متر طول دارند و دارای یک گره بر روی شکم خود هستند، آنها به رنگ قهوه ای و سیاه با فک های نارنجی تیره و عمدتاً در مناطق سایه دار با رطوبت زیاد لانه می سازند. این گونه ها در مقایسه با سایر انواع مورچه ها نسبت به کلونی های مورچه های همسایه، حالت تهاجمی کمتری دارند. اگر بر روی پوست انسان قرار گیرند یا وارد لباس آنها شوند باعث سوزش زیادی می شوند.

 

آنها اغلب در فصل های خاصی مثلاً، بین خرداد و شهریور، فعالیت بیشتری دارند. نیش آن ها دردناک است و گاهی باعث ایجاد تاول می شود، آمار نیز نشان می دهد که نیش این نوع مورچه ها به ندرت انسان را دچار شوک آنافیلاکسی کرده است.

 

 

مورچه های نجار

 

انواع مختلفی از این گونه مورچه ها وجود دارد. این نوع مورچه ها آسیب های جدی به انسان ها می زنند. متوسط طول کارگران نجار بین 6 تا 13 میلی متر است. مورچه های نجار در واقع چوب نمی خورند بلکه برای ایجاد لانه ها آن را حفر می کنند.

 

لانه اصلی این مورچه ها به طور معمول در بیرون از منازل، در درختان یا الوار است. در داخل خانه، آنها سقف و چوب دارای رطوبت را ترجیح می دهند. خانه های چوبی ساخته شده در جنگل ها بیشترین خطر آسیب های ساختاری را دارند. برخی از گونه ها تهاجمی هستند و اگر لانه آنها خراب شود، به شکل تهاجمی عمل می کنند.

 

مورچه های آرژانتینی

 

در مورد این گونه می توان گفت مورچه‌ های کارگر حدود 2.2 تا 2.8 میلی متر طول دارند. دارای یک گره بر روی شکم خود هستند. رنگ آنها از زرد تا قهوه ای تیره متغیر است. در فضای باز، در طول زمستان در مناطق مختلف و در طول تابستان در مناطق سایه دار لانه می کنند. در فضای بسته، گاهی، عایق های دیوار یا حفرات و شکاف ها، جایگاه خوبی برای ساخت لانه آنها است. آنها دارای بوی خاصی هستند.

 

مورچه‌ دیوانه

 

مورچه‌ کارگر دیوانه دارای طول 2.2 تا 3 میلی متر با یک گره درون شکم هستند. آنها به رنگ مشکی قهوه ای و دارای پاهای بسیار بلند و شاخک هستند. این نوع مورچه ها در محیط های مرطوب یا خشک کلونی خود را می سازند. در فضای باز، آنها در گیاهان، خاک، پوشش گیاهی و زباله لانه می سازند. در داخل خانه، آنها را می توان در زیر فرش و در حفره های دیواری یافت. این نوع مورچه ها دیوانه نیستند، اما در صورت آشفتگی به صورت پراکنده حرکت می کنند. بنابراین به این نام مشهور شدند، آنها به عنوان مهاجمان اصلی خانه ها در نظر گرفته می شوند.

 

 

مورچه مزرعه

 

طول این نوع مورچه های کارگر از 4 تا 8 میلی متر متغیر است. آنها یک گره بر روی شکم خود دارند و همچنین در رنگ های متنوعی از جمله مشکی، قهوه ای، زرد - قهوه ای و قرمز یافت می شوند. این گونه از مورچه ها اکثراً در مناطق باز خاک، چوب مرده یا فضای سبز لانه می کنند. معمولاً در داخل خانه یافت نمی شوند. مورچه های مزرعه دارای توانایی پاشیدن اسید فرمیک هستند که می تواند باعث ایجاد مقدار کمی درد شود.

 

مورچه آتشین اروپایی

 

طول مورچه های کارگر آتشین حدود 4 تا 5 میلی متر است. این مورچه ها دارای دو گره بر روی شکم خود هستند و می توانند از نظر رنگ با همدیگر متفاوت باشند. گرچه بیشتر آنها قهوه ای مایل به قرمز هستند. در ماه های گرم، این گونه از مورچه ها در طیف گسترده ای از زیستگاه های فضای باز از جمله باغ ها، چمن ها و درختچه ها لانه می سازند. آنها ممکن است در ماه های سرد، در زیر وان های حمام، لوله های آب یا مناطق گرم و دارای رطوبت، لانه تشکیل دهند.

 

مورچه های آتشین اروپا تهاجمی هستند و در هنگام برخورد با آنها می توانند نیش دردناکی را ایجاد کنند

 

علاوه بر گونه های ذکر شده، گونه های دیگری نیز وجود دارد. آنها به دلیل توانایی تولید کلونی های بزرگ و استفاده از غذاها در منازل، تهدیدی بزرگ برای انسان ها هستند. مورچه ها توانایی انتقال ارگانیسم های بیماری از طریق آلودگی مواد غذایی یا اشیاء استریل را دارند. نیش آنها ممکن است دردناک باشد و به ندرت منجر به شوک آنافیلاکتیک می شود، مورچه های نجار نیز توانایی آسیب زدن به ساختارهای چوبی را دارند.

 

آیا نگران وجود رایج ترین مورچه ها در خانه یا حیاط خود هستید؟

 

شناسایی رایج ترین مورچه هایی که با آنها سر و کار دارید می تواند یک چالش باشد. بسته به گونه ها، از بین بردن آنها می تواند متفاوت باشد. با وجود چنین تنوعی، می دانید که مورچه ها را تقریباً در هر نقطه و به خصوص در هر خانه ای پیدا خواهید کرد. درباره مورچه های معمولی که می توانید در اطراف خانه خود پیدا کنید، بیشتر بدانید. از جمله جایی که دوست دارند زندگی کنند و اینکه چه نوع غذاهایی را دوست دارند بخورند.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید


سفارش سم از طریق: