ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


راهکارهای از بین بردن مورچه آشپزخانه

از بین بردن مورچه های آشپزخانه

چگونگی از بین بردن مورچه ها در آشپزخانه

 

باید این واقعیت را بپذیریم که وجود مورچه در خانه اجتناب ناپذیر است. حتی در تمیزترین و بکرترین خانه ها نیز، این حشرات ریز می توانند آفتی مزاحم باشند. مورچه ها توسط طیف وسیعی از شرایط که غالباً خارج از کنترل ما هستند، جذب خانه هایمان می شوند. بسیاری از ما به سرعت به روش های متنوعی برای خلاص شدن از شر مورچه ها در آشپزخانه روی می آوریم، داروهای طبیعی و خانگی یا مواد شیمیایی صنعتی، همگی روش هایی هستند که برای از بین بردن مورچه ها به کار می بریم.

 

ما در این مقاله راهنمایی در مورد نکات و روش های کنترل جمعیت مورچه ها، گردآوری کرده ایم. این راهنما کمک خواهد کرد با توجه به گونه مورچه، روش صحیح مبارزه با آن را انتخاب کنید و برای همیشه از شر این مزاحمان کوچک خلاص شوید.

 

مانند بیشتر موجودات، مورچه ها به محیط های خاصی جذب می شوند. مورچه ها همچنین برخی از اجتماعی ترین گونه جانداران ساکن کره زمین هستند. آن ها با زبان بسیار پیشرفته ای به نام فرومون ها با یکدیگر سخن می گویند. به این شکل که، با استفاده از رایحه ها و هورمون ها، حرکات و عادت هایشان را به بقیه مورچه ها، نشان می دهند. حال که زبان رایج در بین مورچه ها را شناختیم، می توانیم از آن برای از بین بردن مورچه های خانه استفاده کنیم. اما بدون تشخیص دلیل یا منبع مورچه ها، خلاص شدن از شر آن ها کار سختی است.

 

در ادامه شایع ترین دلایلی که گونه هایی مانند مورچه سیاه و مورچه های نجار را به خانه های ما می کشاند، آورده شده است.

 

دلایل جذب مورچه ها به خانه و آشپزخانه

 

فصل

 

بیشتر تهاجم مورچه به خانه ها، در اواخر بهار و اوایل تابستان رخ می دهد. عادات جفت گیری مورچه ها سبب می شود، اکثر مورچه های ملکه، از اواسط فروردین ماه جستجوی جفت را آغاز کنند. ملکه ها پس از جفت گیری، در بقیه ماه های گرم تابستان، مشغول به ساخت کلونی جدید خود در مکانی مناسب می شوند.

 

پس از مدتی، اکثر مورچه های جدید عضو کلونی تازه تأسیس در جستجوی غذا، لانه را ترک می کنند. ورود این مزاحمان کوچک به داخل خانه ها، اصلاً دور از انتظار نیست. هر چه کلونی بزرگتر شود، مورچه ها تعداد بیشتری ملکه جدید تولید می کنند. ملکه هایی که، خود به دنبال انتخاب مکان هایی برای تشکیل کلونی های جدید هستند،.متأسفانه در بسیاری موارد، یک منطقه با جمعیت انبوه مورچه ها، می تواند به معنای وجود یک کلونی بزرگ در آن حوالی باشد.

 

منابع آب

 

مورچه ها حشرات بزرگی نیستند. به همین دلیل برای رفع تشنگی، نیاز به مقدار زیادی آب ندارند. خانه های ما پر از مخازن غنی آب برای مورچه ها هستند. سینک روشویی و ظرفشویی، وان حمام، کتری چای یا حتی لیوان های استفاده شده باقیمانده روی میز یا کابینت، برای رفع عطش مورچه های کلونی ایده آل هستند.

 

 

مورچه های جستجوگر رایحه ای مبتنی بر اینکه منابع غذایی یا آب یافته باشند، از خود ترشح می کنند. آن ها از این فرومون برای نشانه گذاری مسیری دنباله دار از محل منبع، تا کلونی استفاده می كنند. این کار سبب می شود، سایر اعضای کلونی هم بتوانند مسیر خود را به سمت منبع آب یا غذا بیابند. به سرعت تعداد بیشتری مورچه کارگر از این کلونی ظاهر می شوند، تا مسیر فرومونی را ردگیری کنند. دقیقاً در همین زمان است که بسیاری از افراد، متوجه وجود مورچه ها در خانه خود می شوند. اغلب دیدن چند مورچه بی گناه، می تواند هشداری بر حضور تعداد بی شماری از آن ها باشد. در این زمان است که باید برای از بین بردن مورچه ها اقدام نمایید.

 

منابع غذایی قندی و نشاسته ای

 

مواد غذایی بهترین دلیل شناخته شده برای مورچه ها در خانه و آشپزخانه هستند. مورچه ها با برخورداری از حس بویایی بسیار قوی و عادت گشت زنی شبانه روزی، حتی مقادیر بسیار کم مواد غذایی باقی مانده در گوشه و کنار را تشخیص می دهند. حتی ممکن است در نزدیکی این منابع غذایی، تشکیل کلونی دهند.

 

یک اقدام پیشگیرانه عالی برای این مسئله، تمیز کاری منظم بعد از صرف غذا است. اما، حتی تمیز کردن دقیق سطوح با مواد شوینده هم نمی تواند تمامی باقیمانده های میکروسکوپی مواد غذایی را از بین ببرد. سینک ظرفشویی رستورانی شبانه روزی برای مورچه ها است. زیرا شستشوی مکرر ظروف ذرات غذایی زیادی را به جای می گذارد که بیشتر ما چاره ای برای آن نمی اندیشیم.

استفاده از سموم قوی مانند سم انت کیلر می‌تواند یک راه حل موثر برای کنترل مورچه‌ها باشد. این سم ها معمولاً از مواد شیمیایی یا طیف وسیعی از روش‌های ضدعفونی استفاده می‌کنند تا مورچه‌ها و کلونی‌های آن‌ها را از بین ببرند.

هنگام استفاده از این سم، مهم است که به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. شناسایی منبع اصلی:

    • سعی کنید منبع اصلی مورچه‌ها، یعنی کلونی آن‌ها را شناسایی کنید. بیشتر مورچه‌ها به دنبال منابع غذایی هستند، بنابراین ممکن است آشپزخانه، زیر سینک، یا نقاط دیگری باشند که غذاها ذخیره شده باشد.
  2. استفاده موثر:

    • سم  را در نقاطی که مورچه‌ها عبور می‌کنند یا اطراف منبع غذایی به کار ببرید. این شامل پنجره‌ها، درها، یا سوراخ‌های دیگر است.
  3. پایداری:

    • از سم مورچه به طور پیوسته و مداوم استفاده کنید تا کلونی مورچه‌ها به‌طور کامل از بین برود
    •  
    • کیسه ها و ظروف مواد غذایی، که بصورت کامل بسته بندی نشده باشند نیز، از اهداف اصلی مورچه ها هستند. مجدداً هنگامی که مورچه ها یک چنین منبع غذایی یافتند، مسیر آن را با فرومون های خاص، برای اطلاع سایر مورچه ها نشانه گذاری می کنند

 

چگونه می توان در آشپزخانه از شر مورچه ها خلاص شد؟

 

برای از بین بردن مورچه ها در خانه راهکارهای زیادی وجود دارد. در ادامه چند روش طبیعی دفع مورچه آورده شده است.

 

یک، داروهای خانگی برای از بین بردن مورچه ها

 

نوع روشی که می توان برای مهار مورچه ها استفاده کرد به سبک زندگی، بودجه و شدت تهاجم، بستگی دارد. در کل هر یک از سه دسته درمان خانگی، می تواند برای دفع آفت مورچه کمک کننده باشد.

 

اولین نوع درمان، استفاده از سموم مورچه کشی است که در فروشگاه ها عرضه می شود. این روش، راهی سریع برای رفع مشکل مورچه ها است در صورتی که محصول درست را انتخاب کنید. سعی کنید سمی را انتخاب کنید که با توجه به مقیاس و منبع مشکل مورچه ها، بهتر عمل کند. در عین حال سعی کنید نقاط ورود مورچه ها به خانه را شناسایی کنید.

 

توجه به این نکته ضرورری است که داروهای خانگی و اسپری ها، تنها می توانند مشکل مورچه را در سطح خانه، حل کنند. با این وجود فناوری دفع آفت مورچه در طی چند دهه گذشته بسیار بهبود یافته است. امروزه سموم دافعی وجود دارند که بیشتر به شکل محلول و یا گرده هایی هستند که ردیابی مسیرهای نشانه گذاری شده با فرومون توسط مورچه ها را، مختل می کنند. این مواد سبب سردرگمی مورچه ها می شوند.

 

استفاده از دستگاه های ضدعفونی کننده نیز راه حل خوبی برای کشتن مورچه ها است. اما برای از بین بردن مورچه ها، باید منبع اصلی آن ها، یعنی کلونی را هدف قرار داد. انجام این کار ممکن است نیاز به تخصص پیشرفته داشته باشد.

 

درمان های صنعتی برای از بین بردن مورچه ها

 

گرد کشنده مورچه

 

استفاده از سموم گرد مانند روشی مرسوم برای دفع مورچه است. بسیاری از این گرد برای از بین بردن مورچه در محیط اطراف خانه یا مناطق مشکل دار استفاده می کنند. بیشتر این پودرها بوی تیز و مضری منتشر می کنند. مورچه ها از طریق تماس با این پودر می میرند و سایر مورچه ها نیز از آن محدوده دوری می کنند.

 

اسپری های ضد مورچه

 

همان طور که از نام آن ها پیداست، اسپری های ضد مورچه در اثر تماس سبب مرگ مورچه ها می شود. این روش، درمانی نقطه ای و موقت برای مورچه است. هرچند این اسپری ها برای کشتن مورچه های کاوشگر مفیدند، اما به ندرت می توانند در مبارزه با آفت مورچه چیزی فراتر از این باشند.

 

درمان های خانگی دفع مورچه ها

 

 

سرکه

 

پاشیدن سرکه در مناطق آلوده به مورچه مانند زیر میزها و یا بین ترک های کفپوش، مسیرهای فرومونی مورچه ها را از بین می برد. برای موثر بودن این درمان، باید حداقل به مدت یک هفته چندین بار در روز سرکه را به نقاط یاد شده اسپری کنید.

 

مخلوط اسید بوریک با عسل، کره بادام زمینی یا شکر پودر شده

 

شیرینی موجود در معجون اسید بوریک، مورچه ها را جذب می کند. سپس اسید بوریک سمی وارد عمل می شود، خاصیت سمی اسید بوریک به کندی خود را نشان می دهد و این، فرصت لازم برای حمل مخلوط به کلونی را برای مورچه ها ایجاد می کند. در این فاصله زمانی، اسیدبوریک نیز اثر می کند و مورچه ها می میرند.

 

مایع ظرفشویی

 

برای جلوگیری از عبور مورچه ها، مخلوطی از مایع ظرفشویی و آب را، به درز و شکاف موجود در پارکت، دیوار، درب آهنی، لبه پنجره ها و ،،، اسپری کنید. همچنین می توانید این مخلوط را مستقیماً روی مورچه هایی که در آشپزخانه می بینید بپاشید.

 

پوست خیار و آب لیمو

 

بخارات و روغن های موجود در برخی میوه ها و سبزیجات برای مورچه ها سمی است. به عنوان مثال مورچه ها نمی توانند بوی ناشی از مرکبات و خیار را تحمل کنند. اگر به دنبال این هستید که چگونه می توانید از شر مورچه ها خلاص شوید، می توانید آب این میوه ها را مستقیماً در شکاف پی، لبه پنجره ها یا مکان های ورود مورچه ها بریزید. همچنین می توانید با استفاده از قطعات میوه یا پوست مرکبات در داخل و خارج از خانه، مورچه ها را از محیط زندگی خود دور کنید.

 

ادویه جات

 

پاشیدن ادویه جاتی نظیر فلفل در نقاط تجمع مورچه ها، مانند داخل کابینت، سبب اجتناب ورود مورچه ها از این مناطق می شود.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید


سفارش سم از طریق: