ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


دفع قطعی مورچه از خانه چگونه است؟

چگونگی دفع قطعی مورچه از خانه

 

چرا مورچه ها دوباره بر می گردند؟

 

اگر برای دفع مورچه از خانه از طعمه ها و اسپری های آفت کش استفاده کرده اید و آشپزخانه را در طی این مدت تمیز نگه داشته اید، اما می دانید که مورچه ها فقط عقب نشینی کرده اند و دوباره برمی گردند، احتمالاً هرگز به ذهن شما خطور نکرده است که بایستی خارج از منزل برای از بین بردن مورچه ها نیز مداخله کنید.

 

برای دفع و از بین بردن مورچه های خارج از خانه بایستی از طعمه استفاده نمایید. مورچه ها طعمه ها را به كلونی برده و كل كلونی از آنها تغذیه می کنند. البته در بعضی از نقاط ممكن است تعداد كلونی ها زیاد باشد در آن صورت چند روز، یا چند هفته، حتی چند ماه طول خواهد كشید تا آنها از بین بروند. گونه ای از مورچه وجود دارد که در دیواره های خانه زندگی می کند و برای خلاص شدن از شر آنها به طعمه مخصوصی نیاز دارید.

 

نکات مهم برای دفع مورچه از قسمت های مختلف خانه

 

چند نکته برای دور نگه داشتن مورچه ها در قسمت های مختلف خانه، که در زیر به آنها اشاره شده است.

 

آشپزخانه

 

مواد شیرین مانند شکر، شربت و عسل را در ظروف پلاستیکی که به راحتی درب آنها محکم می شوند، نگه داری کنید. هرگونه مواد چسبنده و لکه های مانده بر روی ظروف را نیز تمیز نمایید. همچنین می توانید برگ بو را درون قوطی های مواد خشک مانند آرد قرار دهید تا مورچه ها از آن دور شوند. عطر و بوی تند این گیاه، مورچه ها و سایر آفاتی که به مواد شیرین جذب می شوند را دفع می کند.

 

برای دفع مورچه از خانه و آشپزخانه به محض ریختن چربی ها روی میز و کف آشپزخانه، آنها را تمیز کنید. قبل از بازیافت یا دور ریختن هر بطری نوشابه، بایستی آن را بشویید و زباله ها را بصورت مرتب بیرون ببرید. ظرف میوه ها را بررسی نماید، هر میوه رسیده مورچه ها را جذب می کند. در هنگام پرکردن آب در سینک ظرف شویی مراقب باشید که آب در اطراف شیر آب، پخش نشود. اگر حیوان خانگی دارید، حتماً غذای باقیمانده را تمیز کرده و ظرف غذا را مرتباً بشویید.

 

 

حمام

 

در اطراف خانه مناطقی با رطوبت زیاد، عاملی برای جذب مورچه ها شناخته شده اند. بنابراین حمام ها بسیار مستعد هجوم مورچه ها هستند. برای مثال مورچه های نجار اغلب در مناطق مرطوب مانند پشت کاشی های حمام یا زیر سینک ظرف شویی لانه می سازند. برای جلوگیری از آلودگی در حمام، بایستی افراد خانه گاهی اوقات هر گونه نشت یا چکیدن سینک ظرفشویی، توالت و وان را بازرسی کنند.

 

حمام را با پاک کننده و ضد عفونی کننده به طور کامل تمیز کرده و داخل جعبه ها را نیز با آب گرم و صابون تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که درب شامپو، لوسیون و بطری های صابون کاملا بسته باشند و محتویات آن ها از داخل بطری به بیرون ریخته نشده باشد.

 

سایر مخفیگاه های رایج مورچه ها در خانه

 

مورچه ها به راحتی می توانند راهی به داخل خانه پیدا کنند، حتی از کوچکترین شکاف ها! بنابراین مناطق دیگری مانند زیر در خانه نیز وجود دارند که از مخفیگاه های آن ها محسوب می شوند.

 

دیوارهای داخلی، اتاق خواب ها، اتاق نشیمن، زیرزمین، واحدهای مربوط به گرمایش و تهویه هوا

 

برای جلوگیری از نفوذ مورچه ها به داخل خانه، صاحبان خانه ها بایستی هر گونه ترک را با عایق سیلیکونی درزبندی و مهر و موم کنند. سوراخ های موجود در سطح پنجره ها و درب ها را تعمیر کنید. واحد های تهویه هوا را تعویض و بررسی کنید. ملات و گچ های سست در اطراف پنجره های زیر زمین را بازسازی کنید. شاخه های درختان و برگها را دور از خانه نگه دارید.

 

 

روش های کنترل تهاجم مورچه به خانه

 

موثرترین روش برای کنترل تهاجم و دفع مورچه از خانه ، شناسایی گونه مورچه و اطلاع از عادات غذایی و لانه سازی آن ها است.

 

مورچه ها جذب غذا می شوند. آنها قصد شان ورود به خانه شماست. فرقی نمی کند که غذا در پیشخوان باشد یا کف آشپزخانه و یا حتی در سطل زباله ریخته شده باشد. ترفند خلاص شدن از شر مورچه ها اسپری آفت کش نیست. برای اینکه بفهمید از چه مسیرهایی مورچه ها به لانه باز می گردند، مقداری عسل یا مربا را روی یک تکه کاغذ سفت یا مقوا قرار داده تا بتوانید مسیرهای مورچه را تشخیص دهید.

 

برخورد با مورچه ها می تواند بسیار نا امید کننده باشد. بنابراین به یکباره نمی توان به طور كامل از شر موج بزرگی از مهاجمان خلاص شد. در صورت وجود تعداد زیاد مورچه ها می توان با محدود کردن مواد غذایی و آب و بستن ورودی ها از آلودگی آنها خلاص شد. اما با این وجود ریز ترین خرده های نان، غذا و سایر مواد کافیست كه مورچه ها از کوچکترین شکاف وارد خانه شوند، بعضی اوقات حتی نیازی به شکاف نیست. زیرا قبلاً یک لانه در داخل خانه درست کرده اند، شاید در داخل دیوار یا پشت کابینت ها.

 

استفاده از اسپری ضد مورچه، آفت کش را در خانه شما پخش می کند

 

استفاده از حشره كش ها را فراموش کنید. چرا که به سختی مشکل مورچه ها را حل می کند. حشره کش ها فقط مورچه هایی که در معرض دید هستند را می کشند، که می توانستید با پاک کردن مورچه ها با پارچه ی مرطوب و شستشوی آن ها خودتان نیز این کار را انجام دهید.

 

همه مورچه ها در کلونی زندگی می کنند که از صدها یا حتی میلیون ها مورچه تشکیل شده و دارای یک یا چند ملکه، تخم و نوزاد است، برای دفع دائمی مورچه ها از خانه، شما بایستی از کل کلونی، شامل ملکه ها و نوزاد هایی در حال رشد كه قرار است در نسل بعدی تبدیل به مورچه های کارگر شوند خلاص شوید.

 

ترفندهای استاده از آفت کش برای دفع مورچه از خانه

 

طعمه شیرین یا چرب را به آفت کش هایی که فرآیند پخش شدنشان در محیط آهسته است، آغشته كنید. مورچه های كاوش گر تکه هایی از آن طعمه را به لانه می برند و آن را با سایر مورچه ها به اشتراک می گذارند. ممکن است اثر این کار تا دو هفته یا بیشتر به طول بیانجامد، اما در نهایت با این کار کل کلونی می تواند نابود شود.

 

بررسی ژل ها و طعمه های کشنده مورچه

 

شما می توانید ضد آفت هایی که به کندی عمل می کنند را با مقداری طعمه به صورت خمیری شکل در مکان هایی که مورچه ها رفت و آمد می کنند قرار دهید. اما طبق تحقیقات، فرمولاسیون ژل کشنده مورچه که در لوله های فشرده یا سرنگ مانند قرار دارد مؤثرتر هستند. اغلب اوقات فرمولاسیون ژل ها قابلیت فشرده تر شدن را دارا هستند. به این ترتیب که می توانید تعداد زیادی تکه های کوچک از ژل را در هر جایی که مورچه ها در حال رفت و آمد هستند نظیر امتداد ترک ها و لبه های پنجره و درب ها قرار دهید.

 

ژل مورچه کش

 

اغلب در هر دو نوع محصول، مواد تشکیل دهنده مشابه و فعال یافت می شوند، اما ژل ها به احتمال زیاد طعم های شیرین تری دارند که غالباً مورد علاقه انواع مورچه هاست. مورچه ها در مورد اینکه چه غذایی را دوست دارند سختگیر هستند و بعضی اوقات ترجیحات و علاقمندی های خودشان را تغییر می دهند.

 

محصولات زیادی از طعمه هایی با جنس ژل و پلاستیک وجود دارد و شما می توانید از طعم های مختلف طعمه استفاده کنید. اگر مورچه ها به سمت طعمه شما جذب نمی شوند، بهتر است که نوع دیگری را امتحان کنید. البته می توانید از هر دو روش نیز استفاده کنید، برای داخل خانه و جاهایی که کودکان هستند از طعمه و برای مناطق خارج از خانه، از ژل استفاده نمایید.

 

نحوه استفاده از ژل برای کشتن مورچه ها

 

اگرچه ژل ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانید آنها را در شکاف ها فشار دهید، اما می توانید از آنها به شکلی استفاده کنید که مواد ژل را از کف و سایر سطوح دور نگه دارد. قطعه های كوچكی از چسب نواری را به طوری كه قسمت چسبنده شان به سمت پایین باشد روی سطح مورد نظر بچسبانید و مقداری ژل به اندازه نخود را در بالای آن قرار دهید، این کار را در جایی انجام دهید که مورچه ها را می بینید.

 

مورچه ها علاقمند به حركت از لبه ها هستند، بنابراین به لبه ها و پایه های میز، تخته های قفسه و سایر سطوح مشابه نگاه کنید، برای اینکه بفهمید مورچه ها از چه مسیرهایی به لانه برمیگردند، كافی است یک قطره عسل یا مربا را روی یک تکه کاغذ محکم در کنار اجتماعات مورچه ها قرار دهید.

 

از آنجا که طعمه و ژل ها برای جذب مورچه ها طراحی شده اند، ممکن است بیشتر از قبل، مورچه ها را مشاهده نمایید و به اسپری های آفت کش متوسل شوید که در آن صورت فقط به مورچه ها هشدار می دهید که دور بمانند و به جستجوی غذا در جایی دیگر از خانه بپردازند. هدف از طعمه گذاری این است كه مورچه ها طعمه ای را که تعیین کرده اید را دوست داشته و آن را برای به اشتراک گذاشتن به خانه هایشان ببرند، پس صبور باشید.

 

 

طعمه های مورچه کش

 

مدیریت تعداد مورچه ها نیاز به تلاش جدی و استفاده ترکیبی از روشهای کنترل مکانیکی، فرهنگی، بهداشتی و غالباً شیمیایی دارد. جمعیت مورچه ها در اواسط تابستان تا اوایل پاییز به اوج خود می رسد، بنابراین بهترین زمان طعمه گذاری، اواخر زمستان تا اوایل بهار است که تعداد مورچه ها نسبتاً کم است.

 

اثر طعمه متفاوت است که به نوع مورچه ها، در دسترس بودن مواد غذایی جایگزین، ماده فعال طعمه، نوع طعمه و زمان سال بستگی دارد، برای مشخص شدن این که از كدام نوع طعمه استفاده کنید بهتر است مقدار کمی از هر کدام از چندین طعمه را استفاده کنید و مشاهده کنید که مورچه ها کدام طعمه را ترجیح می دهند.

 

استفاده از طعمه های کشنده در هر نوعی که باشند با توجه به مدت زمان زیادی که باید منتظر از بین رفتن مورچه ها باشید می تواند خسته کننده باشد و شاید کارایی مورد نظر ما را به همراه نداشته باشد. بنابر این استفاده از سموم تخصصی مورچه که قابلیت نفوذ به سطوح مختلف لانه مورچه را داشته باشد بهترین گزینه برای از بین بردن مورچه ها خواهد بود.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید