ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


خطرات مورچه برای سلامتی انسان

آیا مورچه منجر به بیماری می شوند؟

مورچه ها چه خطراتی می توانند به همراه داشته باشند؟

 

وجود مورچه ها در خانه به ویژه در آشپزخانه می تواند منجر به عصبانی شدن شما شود. زیرا در صورت وجود کوچکترین خرده ریزه های مواد غذایی، مورچه ها به سمت آن هجوم می برند. اما خطرات مورچه فقط محدود به همین موضوع است؟ برای بررسی بیشتر این موضوع با ما همراه باشید.

 

سوالاتی که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد به ترتیب زیر هستند.

 

چگونه مورچه ها می توانند به سلامتی آسیب برسانند؟

 

مورچه های خانگی، در تعداد زیاد، برای سلامتی مضر هستند؟

 

آیا آنها می توانند مواد غذایی را آلوده کنند یا به عبارت دیگر میکروب ها را گسترش دهند؟

 

مورچه ها حداقل از لحاظ تئوری می توانند یک خطر برای انسان ها باشند. زیرا می توانند باکتری هایی را حمل کنند و آنها را به مواد غذایی یا زخم باز منتقل کنند. باکتری های بیماری زای متعددی از جمله اشریشیا کلی، استرپتوکوک، شیگلا، سالمونلا و استافیلوکوک در بعضی از گونه های مورچه به ویژه در کشورهای در حال توسعه یافت شده است، اما هیچ مدرک قابل توجهی مبنی بر این خطر وجود ندارد.

 

 

انواع باکتری هایی که توسط مورچه ها حمل می شوند

 

به خصوص وقتی مورچه ها، حمام یا سطل زباله شما را آلوده کرده باشند، این آفات می توانند این باکتری های خطرناک را جمع کرده و آنها را گسترش دهند، اگرچه آنها به ندرت باکتری سالمونلا حمل می کنند، اما اگر با این باکتری در تماس باشید، ممکن است در معرض تعدادی از مشکلات سلامتی ناشی از مواد غذایی قرار بگیرید.

 

استافیلوکوکوس، کلستریدیوم و استرپتوکوک

 

به نظر می رسد مورچه های عسلی و مورچه های فرعون این باکتری ها را که معمولاً در مدفوع یافت می شوند، منتقل می کنند، توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه مورچه های فرعون توانایی نیش زدن افراد را دارند، اما بیماری ها را از طریق نیش زدن منتقل نمی کنند.

 

با اینکه خطرات مورچه برای سلامتی انسان به ندرت اتفاق می افتد، با این وجود مهم است كه آنها را نه فقط باعث رنجش افراد بلکه حامل بیماری های بالقوه بدانیم، صرف نظر از مسائل بهداشتی هیچ کس مایل نیست که مورچه ها را در مواد غذایی و وسایل خود مشاهده نماید، برای جلوگیری از برخورد با هر میکروبی که توسط مورچه ها حمل می شود، باید منابع زنده ماندن آنها را به کلی حذف کنید! در مرحله اول می توان آلودگی مورچه ها را کنترل کرد، به جای استفاده از اسپری های دفع آفات، خانه خود را برای مهمان نوازی از مورچه ها آماده نکنید.

 

مواد غذایی را در ظروف دربسته و محکم نگهداری کنید.

 

ظروف کثیف و خرده های غذا را تمیز کنید.

 

منابع رطوبت را از بین ببرید.

 

مورچه ها را دنبال کنید تا نقاط ورود آنها را بیابید و ترک ها و شکاف ها را درزگیری نمایید.

 

مورچه های مهاجم را با محلول آب و صابون از بین ببرید تا مسیری از بو که به جا گذاشته اند پاک شود.

 

در پایان هر روز، غذای حیوانات خانگی خود را دور بیندازید.

 

طعمه های مربوط به مورچه را امتحان کنید

 

اگر این اقدامات کافی نبود، می توانید با پوشیدن ماسک گرد و غبار، اسید بوریک یا خاک دیاتومه (دی اکسید سیلیکون) را در قسمت های ورودی قرار دهید، ولی حتما این مواد را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. زیرا خطزاستنشاق این مواد از خطرات مورچه بیشتر خواهد بود.

 

آیا مورچه ها بیماری ها را با گزش خود منتقل می کنند؟

 

برخلاف این باور عمومی که مورچه ها یکی از تمیزترین و بهداشتی ترین گونه ها هستند، واقعیت این است که، گاهی اوقات به طور مستقیم و گاه به صورت غیرمستقیم گزش مورچه ها می تواند سلامت شما را به مخاطره بیندازد.

 

 

سوزش و تورم

 

اولین واکنشی که بدن شما به نیش مورچه ها نشان می دهد، درد، زخم، سوزش و تورم ناشی از تزریق زهر است، این موارد، واکنش های بی ضرر هستند و درد و تورم بعد از چند ساعت از بین می رود، اگر زخم هایی که با نیش های مورچه ها ایجاد می شوند، به درستی ضد عفونی نشوند، می توانند منجر به عفونت ثانویه شوند. این عفونت ثانویه را می توان جزوخطرات مورچه برای سلامتی انسان ها محسوب کرد.

 

فشار خون پایین

 

گاهی اوقات نیش مورچه باعث ایجاد تشدید شرایط بد در بدن می شود. به عنوان مثال، نیش مورچه های آتشی ممکن است برای کسی که فشار خون پایین دارد کشنده باشد، زیرا منجر به گشاد شدن رگ های خونی و کاهش بیشتر فشار خون می شود.

 

واکنش آلرژیک

 

افرادی که به سم مورچه حساسیت دارند می توانند از واکنش های آلرژیک جدی ناشی از گزش و نیش مورچه ها رنج ببرند، این امر منجر به جوش در اطراف محل گزش و گاهی اوقات در قسمت های دیگر بدن می شود.

 

گزش مورچه ها باعث تورم می شود

 

در بدترین حالت، اگر فرد به ویژه کودکان، نسبت به زهر مورچه حساس باشند، نیش آن ها می تواند منجر به شوک آنافیلاکسی شود که تهدیدی برای سلامتی است و باعث تشنج می گردد. اگر شما یک نیش از مورچه دریافت کردید، باید مراقب باشید.

 

خطرات ناشی از مورچه ها را جدی بگیرید

 

همیشه نحوه واکنش بدنتان به نیش مورچه ها را در نظر بگیرید، اگر علائم در طی دو روز فروکش نکرده یا شاهد برخی تغییرات بدنی هستید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، اگر سابقه پزشکی شما نشانگر واکنش آلرژیک شدید نسبت به این گزش ها است، همیشه آنتی هیستامین ها و پماد ضد حساسیت همراه خود داشته باشید، در غیر این صورت استفاده از بسته یخ، مالیدن نمک یا آلوئه ورا روی زخم و یا استفاده از کرم هیدروکورتیزون در رفع خارش، تورم و بهبودی زخم کمک خواهد کرد.

 

اگر با مشکل آلودگی مورچه ها مواجه بوده و نگران آلودگی مواد غذایی توسط مورچه ها هستید، و یا در مورد روش های خطرناک یا غیر قابل اعتماد در خانه برای از بین بردن مورچه ها مردد می باشید اگر آلودگی مورچه ها بیش از توانایی شما برای خلاص شدن از شر آنها است، وقت آن فرا رسیده است که با ما تماس بگیرید، چنانچه تمایل دارید این مشکل به طور کامل برطرف شود، اجازه دهید سم انت کیلر یک بار برای همیشه گره از کار شما بگشاید.

 

اکثر مورچه‌ها برای انسان‌ها خطرات معدودی دارند و اغلب به طور معمول مورچه‌ها به عنوان حشرات مزاحم محسوب می‌شوند. در زیر چند خطر احتمالی مرتبط با مورچه‌ها برای انسان‌ها آورده شده است:

  1. ناراحتی و خسارت فیزیکی:

    • نیش و حساسیت: برخی از انواع مورچه‌ها دارای نیش هستند که ممکن است در صورت تهاجم به انسان‌ها ناراحتی و حساسیت ایجاد کنند.
    • خسارت به گیاهان و ساختمان‌ها: برخی از مورچه‌ها می‌توانند خسارت به گیاهان، محصولات کشاورزی یا ساختمان‌ها را ایجاد کنند.
  2. آلایش غذا و مواد غذایی:

    • ترکیبات شیمیایی: مورچه‌ها ممکن است در جستجوی غذا به مواد غذایی انسان‌ها نیز حمله کنند و آنها را تحت تاثیر قرار دهند. همچنین، در صورتی که مورچه‌ها در آشپزخانه یا
    • اطراف غذاها حضور داشته باشند، می‌توانند منجر به آلودگی غذا شوند.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید

 


سفارش سم از طریق: