ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


جلوگیری از ورود مورچه به خانه

چگونه مانع از ورود مورچه به خانه شویم؟

بهترین راه مبارزه با تهاجم مورچه جلوگیری از ورود این آفات به خانه است، زیرا اغلب مبارزه با تهاجم آفات از پیشگیری از ورود آن ها به خانه بسیار دشوارتر است. اغلب مورچه را به عنوان آفتی همه گیر تلقی می کنند، زیرا مورچه ها تقریباً در تمامی کشورها و اغلب خانه ها یافت می شوند، تعداد مورچه ها به ویژه در طول ماه های تابستان به شکل فزاینده ای افزایش می یابد، به همین دلیل انجام اقدامات پیشگیرانه در طول ماه های بهار و تابستان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

 

چگونه از ورود مورچه به خانه جلوگیری کنیم؟

 

اگر نمی خواهید در طول ماه های گرم سال لشکری از مورچه را در حال هجوم به مواد غذایی بیابید، این مقاله را از دست ندهید. هنگامی که هوا گرم می شود، مورچه ها نیز جستجوی آب و منابع غذایی را آغاز می کنند، به همین دلیل اغلب این موقع از سال، مورچه هایی را داخل خانه در حال حرکت از این سو به آن سو می بینید، آشپزخانه ها اولین نقطه مورد هدف مورچه ها هستند، اما آن ها را در فضاهای خنک تر خانه مانند حمام، زیرزمین و اطراف کانال های کولر هم می توان یافت.

 

بیشتر گونه های مورچه، فقط نوعی آفت خانگی محسوب می شوند، اما بعضی از آن ها می توانند از لحاظ جانی و مالی، تهدیدی جدی برای ما ایجاد کنند. به عنوان مثال، مورچه های بد بوی خانگی، تنها با آلوده کردن مواد غذایی و نفوذ به آن ها، دردسر ساز می شوند، این مورچه ها هنگام احساس خطر با گزش دردناکشان از خود دفاع می کنند، در حالی که، مورچه های نجار، می توانند خسارت شدید مالی ایجاد کنند. آن ها لانه هایشان را داخل چوب می سازند و سبب آسیب شدید در اشیا و سازه های چوبی می شوند.

 

برای جلوگیری از ورود مورچه ها به خانه، باید چند گام مهم در داخل و خارج از خانه بردارید؛ تا مورچه ها را قبل از ورود به خانه از بین ببرید.

 

 

گام های مهم برای جلوگیری از ورود مورچه ها به خانه

 

یک. خرده ها و لک های حاصل از مواد غذایی را بلافاصله تمیز کنید.

 

دو. مواد غذایی را در ظروف بسته بندی نگه داری کنید.

 

سه. برای جلوگیری از ورود مورچه به خانه از نگه داری طولانی مدت زباله ها در خانه بپرهیزید.

 

چهار. آب و غذای حیوانات خانگی را به ویژه در طول شب، در ظرف های درب دار نگهداری کنید، خرده های غذا و آب ریخته شده بر روی سطوح را مرتباً تمیز و خشک کنید.

 

پنج. همه ترک ها و سوراخ های قسمت بیرونی خانه را با استفاده مواد مناسب، آب بندی کنید.

 

شش. سوراخ ها و شکاف های موجود در چهارچوب و زوار درب و پنجره ها را تعمیر کنید.

 

هفت. در اطراف پی ساختمان و کنار پنجره ها، از مواد دور کننده مورچه برای دور کردن این آفات استفاده کنید.

 

هشت. شاخه های درختان و درختچه هایی را که در تماس با بخش خارجی ساختمان هستند هرس کنید، شاخ و برگ های بریده شده را از خانه خارج کنید.

 

نه. چنانچه علائم آلودگی مورچه را در خانه مشاهده می کنید، هر چه سریعتر برای از بین بردن این آفات اقدام نمایید.

 

مبارزه با مورچه های خانگی، اقدامی زمانبر

 

در حالی که مشغول انجام کارهای خود هستید، مورچه ها در سراسر خانه شما در حال پرسه زدن و اکتشاف هستند، برای مورچه ها مهم نیست که چه تعدادشان را با اسپری بکشید، آن ها باز هم به کار خود ادامه می دهند، در ادامه شش راه مطمئن و اثبات شده برای رهایی از مورچه های خانگی آورده شده است.

 

پس به جای اینکه مورچه های مزاحم را تحمل کنید، می توانید از شر آن ها خلاص شوید، تنها کافی است مسیر مورچه ها را دنبال کنید و با استفاده از این شش روش اثبات شده، مورچه ها را از خانه خود دور کنید.

 

یک. دائماً مکرراً و پیوسته تمیز کاری کنید

 

مهمترین گام برای شروع مبارزه علیه مورچه ها، تمیز کردن کلیه سطوح و قسمت های خانه است، هر چند به نظر می رسد این مسئله کاملاً واضح است، اما بعضی اوقات، خرده های غذایی کوچک می توانند مقصر تهاجم گسترده مورچه ها به خانه باشند.

 

پس زمانی را برای تمیز کردن کامل و عمیق آپارتمان خود اختصاص دهید، همه گوشه ها را جارو بزنید، داخل سطل زباله را تمیز کنید و هیچ ماده غذایی بر روی پیشخوان باقی نگذارید، سپس هر جایی که قبلاً مورچه ها را اطراف آن دیده اید، منطقه ضد مورچه ایجاد کنید، برای این کار مخلوط سرکه و آب را داخل یک بطری اسپری بریزید و به منطقه مورد نظر بپاشید، این کار، اثر ردی را که مورچه ها از خود برای سایر اعضای کلونی به جای می گذارند، از بین می برد، بنابراین دیگر هیچ مورچه ای به دنبال دیگری به آن جا نخواهد آمد.

 

دو. آب لیمو

 

لیمو برای بین بردن مورچه ها فوق العاده مفید است، می توانید از لیمو برای تمیز کردن آشپزخانه استفاده کنید و در عین حال مانع از راه افتادن لشکر مورچه ها در آشپزخانه شوید، همچنین می توانید مقداری آب لیموی طبیعی را درون یک بطری اسپری ریخته و به سوراخ ها و ترک هایی که محل زندگی مورچه ها است بپاشید، سپس خروجی لانه مورچه ها را با استفاده از گلدان یا هر وسیله دیگر بپوشانید، اسید مورچه ها را از بین می برد، زیرا ردیابی آن ها را دچار اختلال کرده و آن ها را ترغیب می کند که به جای دیگری بروند.

 

سه. روغن دارچین

 

با استفاده از یک وسیله نوک تیز آغشته به روغن دارچین غلیظ، مرزهای نقاط ورودی آپارتمان و مناطقی را که مورچه ها به خانه وارد می شوند، علامت گذاری کنید، نتایج مطالعات انجام شد ثابت کرده عطر روغن دارچین، به دفع و حتی از بین بردن مورچه ها، کمک می کند.

 

 

چهار. روغن نعناع

 

حدود 15 تا 20 قطره روغن نعناع را به همراه چند قطره روغن لیمو در صورت وجود، به همراه نصف فنجان آب، داخل یک بطری اسپری بریزید، بطری را به خوبی تکان دهید تا محتویات آن با هم مخلوط شوند و در امتداد درز پارکت ها، هر مکانی که قبلاً در آنجا مورچه ای دیده اید و تمام نقاط ورودی خانه اسپری کنید، هر چند روز یک بار این کار را تکرار کنید تا مورچه ها از بین بروند، نعناع همچنین به دفع آفات دیگری چون سوسک و موش نیز کمک خواهد کرد.

 

پنج. خطوط گچ

 

اگر فکر می کنید تنها مورد استفاده گچ، در کلاس درس است، سخت در اشتباه هستید، گچ یک راه حلی بسیار ساده اما موقت، برای جلوگیری از ورود مورچه به خانه است، کشیدن یک خط گچی در بخش خارجی پنجره ها، اطراف قاب درب ها و سایر نقاط ورودی خانه، مسیر شیمیایی که مورچه ها از خود به جای می گذارند را، مختل می کند و مانع از ورود آن ها به خانه می شود. نکته مهم مبارزه با مورچه ها این است که قبل از ورود آن ها به خانه، مانعشان شویم، نه اینکه پس از ورود منتظر باشیم تا با پای خود خانه ما را ترک کنند.

 

شش. در صورتی که همه راه ها ناموفق بود، لانه مورچه ها را خراب کنید

 

اگر با وجود تمامی تلاش های شما، باز هم مشکل مورچه خانه تان رفع نشد، قطعاً با مشکل بزرگتری مواجه هستید، در چنین شرایطی ممکن است در داخل خانه یا در نزدیکی آن یک کلونی بزرگ مورچه وجود داشته باشد، سعی کنید مسیر مورچه ها را دنبال کرده و لانه آن ها را بیابید، به این ترتیب می توانید مشکل را از ریشه حل کنید.

 

مورچه ها مناطق مرطوب، مانند کف پوش های نمناک را برای لانه سازی ترجیح می دهند، بنابراین حتماً دیوارها و کف خانه و اطراف لوله های آب را جهت برطرف کردن نشتی، بررسی کنید.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید


سفارش سم از طریق: