ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


باورهای غلط درباره مورچه ها

بررسی باورهای غلط درباره مورچه ها

 

کنترل مورچه می تواند یک دردسر بزرگ باشد، هشتاد درصد خانه ها با آفتی به نام مورچه دست به گریبان هستند و شما در مواجهه خود با این موجودات مزاحم تنها نیستید. قبل از اینکه به فهرست باورهای غلط درباره مورچه ها بپردازیم، اجازه دهید نگاهی به این حشرات آشنا بیاندازیم.

 

حقایقی درباره مورچه

 

مورچه‌ ها حشرات اجتماعی به حساب می آیند، آن ها در لانه ای سازمان یافته به نام کلونی زندگی می کنند، گیرنده های بویایی، ارتباط مورچه ها با یکدیگر را امکان پذیر می نماید، به عبارت دیگر، مورچه‌ ها از فرومون ها که نوعی هورمون هستند برای انتقال اطلاعات مهم به مورچه‌ های دیگر کلونی، استفاده می کنند. دلیل اصلی حرکت پشت سر هم مورچه ها به شکل یک خط مستقیم نیز، فرومون ها هستند.

 

مورچه یکی از کوچکترین آفاتی است که می تواند به خانه شما حمله کند، با وجودی که مورچه‌ ها به خاطر ایجاد دردسرهای بزرگ بدنام نیستند، مورچه‌ آفتی بیماری زا نیست و باعث صدمات پایدار نمی شود اما می توانند غذای شما را خراب کنند، بنابراین باید به سرعت آن ها را از بین ببرید.

 

اغلب افراد پس از روبرو شدن با تهاجم مورچه ها، به دنبال راهی برای رفع این مشکل می گردند، یک جستجوی سریع اینترنتی، روش های بسیاری که همگی نوید رهایی از مورچه ها را می دهد؛ پیش روی افراد می گذارد. اما در این میان باورهای غلط در مورد کنترل مورچه‌ ها می تواند شما را به مسیر اشتباه سوق دهد و گاهی رفع مشکل مورچه را دشوارتر نماید.

 

اطلاع از باورهای غلط و دانستن حقیقت، به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که با چه رویکردی این کار را انجام دهید، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از شروع هر اقدام مبارزه ای علیه مورچه‌ ها، این مقاله را مطالعه نمایید. در اینجا برخی از عجیب ترین باورهای غلط درباره مورچه ها را ذکر خواهیم نمود.

 

باور غلط: دارچین مورچه ها را می کشد

 

حقیقت: مورچه‌ ها دارچین را دوست ندارند، اما متأسفانه دارچین نمی تواند مورچه ها را بکشد، اغلب شنیده ایم که وقتی به پیک نیک می رویم، با استفاده از دارچین می توان مورچه‌ هایی را که قصد حمله به غذاها را دارند دور کنیم، هرچند این مسئله حقیقت دارد؛ اما دارچین نمی تواند برای کشتن مورچه‌ های خانه مؤثر باشد. پس به دنبال راه دیگری برای از بین بردن مورچه ها باشید و دارچین را برای پخت و پز نگهداری کنید.

 

باور غلط: سرکه مورچه‌ ها را می کشد

 

حقیقت:حقیقت این است که سرکه مورچه ها را نمی کشد و یا آنها را مجبور به ترک خانه نمی کند. سرکه فقط بو یا همان اثر فرومون های مورچه‌ ها را از بین می برد. اگرچه ممکن است سبب گیج شدن یا سردرگمی سایر اعضای کلونی شود؛ اما به تنهایی برای رهایی خانه از شر این حشرات مزاحم کافی نیست. هنگامی که مورچه ها منبع غذایی می یابند، تمامی مسیر بازگشت تا کلونی را با هورمون هایی خاص به نام فرومون نشانه گذاری می کنند. این کار سبب می شود سایر مورچه ها نیز راه خود را به سوی ماده غذایی بیابند. پاشیدن سرکه باعث ایجاد اختلال در ردیابی مسیر می شود و پیدا کردن خانه شما را برای سایر مورچه ها دشوارتر می کند.

 

 

اما اگر در حال حاضر با میهمانان ناخواسته سر و کار دارید، پاشیدن سرکه هدر دادن وقت و انرژی است، زیرا سرکه مورچه‌ ها را نمی کشد و باعث نمی شود آنها خانه شما را ترک کنند. پس شما هنوز هم نیاز به یافتن راهی برای دفع مورچه ها دارید.

 

باور غلط: آب جوش مورچه ها را دفع می کند

 

حقیقت: آب جوش تنها وقتی برای مورچه‌ ها کشنده است که مستقیماً به روی مورچه‌ ها ریخته شود. دمای آب هنگام تماس با مورچه ها باید در نقطه جوش باشد. در غیر این صورت، این روش چیزی جز اتلاف انرژی و زمان نیست.

 

از بین بردن یک کلونی با استفاده از آب جوش ممکن نیست زیرا دمای آب تا نفوذ به بخش های عمیق کلونی و ملکه، به شدت افت می کند و آب با دمای پایینتر از نقطه جوش، برای مورچه ها کشنده نیست. از طرفی ریختن مقدار زیادی آب در پی ساختمان یا محیط اطراف آن می تواند خسارات دیگری برای سازه به دنبال بیاورد. همچنین این روش نمی تواند، در آینده مانع از ورود مجدد مورچه ها به خانه شما شود. پس بهتر است استفاده از آب جوش برای از بین بردن مورچه‌ ها را فراموش کنید.

 

باور غلط: مورچه‌ ها نمی توانند از یک خط گچی عبور کنند

 

حقیقت: باور عمومی بر این است که کشیدن یک خط گچی در نقاط ورودی خانه می تواند از ورود مورچه ها به آن پیشگیری کند. یک خط گچی می تواند به طور موقت مورچه‌ ها را متوقف کند زیرا بوی گچ اثر فرومون های مورچه‌ ها را از بین می برد. اما طولی نمی کشد که آن ها راهی برای عبور از گچ پیدا کنند. احتمالاً لازم نیست بگوییم که مورچه‌ ها چقدر سمج هستند. آن ها باز خواهند گشت تا راه دیگری برای ورود به خانه پیدا کنند.

 

باور غلط: جو دوسر در شکم مورچه ها منفجر می شود

 

حقیقت: این که غلات خامی مانند جو دوسر، با افزایش حجم در معده مورچه ها، باعث انفجار و مرگ این حشرات می شود یک باور غلط درباره مورچه ها است. با وجود باور عمومی، هیچ مدرکی مبنی بر از بین رفتن مورچه‌ ها در اثر خوردن غلات، وجود ندارد. آنچه می دانیم این است که فقط قدیمی ترین اعضای کلونی مورچه‌ توانایی هضم غذای جامد را دارند. مورچه های کارگر و تولید مثل کننده بالغ، فقط می توانند مایعات را هضم کنند.

 

 

باور غلط: اسید لیمو می تواند مورچه ها را بکشد

 

حقیقت: بهتر است لیموهای خود را برای سالاد درست کردن نگه دارید. زیرا باز هم رایحه لیمو، تنها باعث آزار و دور شدن مورچه‌ ها می شود اما آن ها را نمی کشد. شما با بوی لیمو مورچه ها را از ورود منع می کنید، اما تنها برای مدت زمانی کوتاه. زیرا مورچه‌ ها به سرعت نقطه ورود دیگری پیدا می کنند.

 

باور غلط: جوش شیرین مورچه‌ های خانه را از بین می برد

 

حقیقت: جوش شیرین یا همان کربنات کلسیم نوعی نمک است که بیشتر در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. اما گاهی از این ماده به عنوان ضد عفونی کننده نیز استفاده می شود. همچنین جوش شیرین در برخی موارد به عنوان یک آفت کش خانگی نیز ایفای نقش می کند. اگرچه جوش شیرین می تواند مورچه ها را بکشد، اما کشتن تمامی اعضای کلونی که در اعماق قرار گرفته با استفاده از جوش شیرین، اصلاً کاری ساده و شدنی، نیست.

 

باور غلط: مورچه‌ های نجار نمی توانند در کنار موریانه ها زندگی کنند

 

حقیقت: اگرچه ممکن است فکر کنید مورچه‌ ها علاقه ای به چوب آلوده به موریانه ندارند اما این طور نیست. مورچه های نجار تنها در چوب مسیر هایی برای رفت و آمد و زندگی می سازند. موریانه ها که از چوب تغذیه می کنند کار را برای مورچه های نجار راحت تر می کنند، در واقع این حشرات، اقامتگاه مورچه های نجار را بی هیچ زحمتی برای آن ها، آماده می کنند. بنابراین از دیدن مورچه‌ های نجار در کنار موریانه ها تعجب نکنید.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید


سفارش سم از طریق: