ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


اگر در جستجوی لانه مورچه هستید بخوانید

چگون لانه مورچه ها را پیدا کنیم؟

در جستجوی لانه مورچه ها

 

به طور معمول، مورچه ها در میان شاخ و برگ ها و خاک، زندگی می کنند. مورچه ها تنها برای جمع آوری غذا در فصل های تابستان و بهار، کلونی خود را ترک کرده و قدم به خانه هایمان می گذارند. البته این که یک مورچه مدت ها در درون خانه انسان زندگی کند نیز، امری امکان پذیر است. برای اینکه به شناسایی گونه های مورچه بپردازیم و انواع آن ها را بررسی کنیم؛ ابتدا باید به جستجوی کلونی و لانه یک مورچه پی ببریم. با یافتن لانه مورچه ها، به طور معمول می توان از آسیب های جدی ناشی از مورچه ها در منازل، پیشگیری کرد.

 

کنترل کردن مورچه

 

برای یافتن لانه مورچه ها، غذاهایی مانند ژله، عسل، شکر یا گوشت سرخ شده را در جاهایی از خانه که مورچه ها را دیده اید، قرار دهید. سپس مشاهده کنید که این "مهمانان ناخوانده" از چه مسیری عبور می کنند. مورچه ها اغلب همان مسیری را دنبال می کنند، که از لانه خود تا منبع غذایی، ایجاد کرده اند.

 

یکی از بهترین روش های دفع مورچه از خانه، استفاده از طعمه های سمی است. هدف اصلی طعمه سمی از بین بردن "مورچه ملکه" است. زیرا مورچه های کارگر بدون وجود ملکه، قادر به ادامه بقای کلونی نیستند. اگر از طعمه سمی استفاده می کنید، در صورت مشاهده مورچه ها، آن ها را با اسپری حشره کش، نکشید. حتی پس از قرار دادن طعمه سمی، که تعداد مورچه ها زیاد می شود نیز از اسپری حشره کش استفاده نکنید. زیرا در این صورت، هدف اصلی تان که پیدا کردن لانه مورچه است، با شکست مواجه می شود.

 

اگر تصمیم دارید از حشره کش برای کنترل مورچه استفاده کنید؛ حشره کش را بیشتر روی شکاف ها و سوراخ ها اعمال نمایید. در این مقاله به بررسی برخی موارد عجیب، درباره لانه مورچه ها پرداخته ایم. مطالعه این مقاله، یافتن لانه مورچه و کنترل این آفات را برای شما، بسیار راحت خواهد کرد.

 

لانه مورچه در دیواره های پی ساختمان

 

انواع مختلفی از مورچه ها می توانند در دیواره های پی یا اطراف آن ها، لانه بسازند. مورچه زرد رایج ترین مورچه ای است که در پی ساختمان لانه می سازد. این نوع مورچه به ندرت مواد غذایی انسان ها را مورد تهاجم، قرار می دهد. برای از بین بردن مورچه های زرد، می توان از انواع سموم مورچه کش، استفاده کرد. کافیست پس از تهیه بهترین سموم مورچه کش از سایت تخصصی مبارزه با آفت مورچه "آنت کیلر" آن را به دیوارهای پی اصلی ساختمان، اسپری کنید.

 

لانه مورچه در بتون

 

اگر مورچه های خانه شما، تنها تکه های کوچک گوشت، غذای حیوان خانگی، آجیل و حشرات مرده می خورند، احتمالاً می توانید آن ها را در حال خارج شدن از ترک های کف منزلتان بیابید. این گونه مورچه، همچنین قادر است، در زیر بتن، لانه سازی کند. کارشناسان مبارزه با مورچه آنت کیلر، برای از بین بردن این مورچه ها، استفاده از بهترین سموم دافع قطعی مورچه را پیشنهاد می کنند.

 

لانه مورچه در دیوارهای داخلی خانه

 

مورچه های مختلفی وجود دارند، که می توانند در حفره های دیوار و زیر کف پوش منازل، زندگی کنند. بیشتر مورچه های زرد کارگر را، می توان با طعمه هایی مانند انواع شربت ها، کنترل و نابود کرد.

 

لانه مورچه در مواد عایق بندی ساختمان

 

مورچه های نجار از جمله مورچه هایی هستند که در حفره های دیوار زندگی می کنند. این مورچه ها با جویدن، الوار را به خاک اره تبدیل می کنند. سپس از خاک اره حاصل، برای ساخت لانه های خود استفاده می کنند. آن ها همچنین به "نجاران فوم" نیز، شهرت یافته اند. زیرا عایق های فومی را نیز درست مانند الوار، سوراخ می کنند. مورچه های نجار می توانند هم چوب و هم فوم را به مرور زمان تخریب کنند. بنابراین به شما توصیه می کنیم، لانه مورچه های نجار را هر چه سریع تر سمپاشی کنید.

 

 

لانه‌های مورچه معمولاً در مکان‌های مختلف محیط زندگی آنها قرار می‌گیرد. مورچه‌ها اغلب لانه‌هایی را در زیر زمین، در دیوارها، در تخته‌های چوبی، در بین سنگ‌ها یا در سایر مکان‌های پنهان می‌سازند. برخی از نقاط ممکن برای یافتن لانه‌های مورچه‌ها عبارتند از:

  1. زیر سنگ‌ها و چوب‌ها:

    • مورچه‌ها ممکن است لانه‌های خود را زیر سنگ‌ها یا چوب‌هایی که در زمین قرار دارند بسازند.
  2. در دیوارها:

    • لانه‌های مورچه‌ها گاهاً در دیوارها و زیر لبه‌های پایین دیوارها قرار می‌گیرند

 

لانه مورچه در چهارچوب پنجره های پوسیده

 

چوب های پوسیده چهارچوب پنجره ها و نقاط مشابه، خانه ای ایده آل برای مورچه های آکروبات و سایر گونه های مورچه است. اگر متوجه وجود مورچه در حفره های چوب شدید، می توانید سم مورچه کش را در این حفره ها تزریق کنید. همچنین، جایگزینی هر نوع چوب پوسیده و خلاص شدن از منابع پوسیدگی و رطوبت، بسیار مهم است.

 

لانه مورچه در پشت کابینت آشپزخانه

 

ممکن است در خانه با نوعی مورچه ریز مواجه شوید، که دائماً به داخل ظروف غذا می روند. این مورچه ها، اغلب از شکاف ها و حفره های کوچک موجود در کف یا دیوارها، وارد آشپزخانه می شوند. لانه آن ها را می توانید در فضای پشت کابینت های آشپزخانه بیابید. یافتن این لانه ها کار آسانی نیست، اما به احتمال زیاد، استفاده از سم و طعمه ها در این مورد به شما کمک زیادی خواهد کرد، پاکسازی لکه های روغنی و از بین بردن منابع غذایی جذاب برای مورچه ها و درز گیری کامل درز و شکاف های موجود، راه دیگری برای خلاصی از شر این مورچه ها است.

 

مورچه ها را خارج از خانه خود نگه دارید

 

مورچه ها مکان های غیر معمول بسیاری را در داخل خانه شما پیدا می کنند. حواستان باشد که گونه مورچه مزاحم را به درستی تشخیص دهید. سپس مخفیگاه هایشان را یافته و از روش های صحیح، برای خلاصی از آن ها استفاده کنید، البته در وهله اول بهترین کار این است که، مانع از ورود مورچه ها به خانه خود شوید.

 

دو روش مهم پیشگیری از ورود مورچه ها عبارتند از:

 

روش اول: درزگیری کامل درز و شکاف ها

 

تمام سوراخ ها و شکاف های اطراف خانه را با استفاده از مواد درزگیر مناسب، پر کنید. درزگیری حفره های ایجاد شده برای عبور سیم های برق و لوله ها آب را فراموش نکنید.

 

روش دوم: برای جلوگیری از ایجاد رطوبت و پوسیدن چوب، تمامی نقاط نشتی را تعمیر کنید

 

استفاده از مورچه کش های مناسب فضای باز در اطراف محیط خانه، نیز به از بین بردن مورچه ها کمک خواهد کرد. هنگام استفاده از حشره کش ها، دستور عمل مربوطه را به دقت اجرا کنید.

 

مکان لانه مورچه ها

 

همه ما هر روز مورچه ها را در محل کار یا در منزل خود می بینیم. اما هرگز به جایی که این حشرات از آنجا می آیند، توجه زیادی نداریم، بسته به گونه مورچه ها، این حشرات می توانند لانه هایشان را درون خانه و یا خارج از آن، بسازند. از نظر تئوری، ردیابی لانه مورچه ها آسان است. برای رسیدن به کلونی، فقط باید مسیر رفت و آمد مورچه ها را دنبال کنید. اما در عمل، پیدا کردن لانه مورچه ها کار آسانی نیست؛ زیرا معمولاً مورچه ها در اعماق سازه ها یا زیر زمین، پنهان می شوند.

 

 

بیشتر کلونی های مورچه، در خارج از خانه واقع شده اند. اغلب ما حداقل یک بار در کودکی، مورچه های داخل چمن ها یا ترک های پیاده رو را لگد کرده ایم. اما اگر فکر می کردید با این کار کلونی مورچه را از بین می برید، اشتباه کرده اید. لانه های مورچه ها به صورت زیرزمینی توسعه می یابد، بنابراین خراب کردن آنچه که در روی زمین مشاهده می کنید ، آسیب چندانی به لانه آن ها نمی رساند.

 

مورچه نجار

 

بیشتر مورچه ها مانند مورچه های آشپزخانه، حمام و حیاط، آفت های کم آزار هستند. با این وجود، نوعی مورچه وجود دارد که واقعاً می تواند زندگی شما را خراب کند. زیرا این گونه مورچه که مورچه نجار نام گرفته است، می تواند ساختار خانه شما را از بین ببرد. لانه مورچه های نجار، اغلب با لانه موریانه ها اشتباه گرفته می شود، زیرا هر دو آن ها درون چوب، زندگی می کنند.

 

مورچه های نجار چوب نمی خورند؛ اما ساخت لانه در چوب، مستلزم جویدن چوب است. به این ترتیب، مورچه های نجار باعث صدمات شدید در ساختارهای چوبی می شود. مورچه های نجار، ساختمان هایی را که دارای چوب های مرطوب و پوسیده هستند، مورد تهاجم قرار می دهند، در این خانه ها، تیرچه ها و پایه های چوبی، مکان های مورد علاقه مورچه های نجار برای لانه سازی هستند.

 

مورچه پیاده رو

 

در محیط خانه، مورچه های پیاده رو لانه های خود را در نزدیکی پارکینگ ها یا نزدیک هرگونه ساخت و ساز در صفحات بتونی، می سازند. آن ها از طریق ترک های موجود در دیوار زیرزمین یا کف بتونی، یا از طریق پنجره ها و درب های زیرزمین، وارد منازل می شوند. مورچه های پیاده رو، در صورت وجود دسترسی کافی، حتی می توانند لانه خود را در زیر صفحات بتنی بسازند.

 

مورچه فرعون

 

حتی برخی از گونه های مورچه ها آموخته اند که، لانه های خود را با شرایط آب و هوایی خاصی تطبیق دهند. مورچه فرعون یک گونه گرمسیری است که در ماه های سرد سال، زودتر می میرد. به مرور زمان، این مورچه ها آموخته اند که چگونه حتی در مناطق سردسیری زنده بمانند، مورچه های فرعون در مناطق سردسیر، لانه هایشان را داخل دیوارها، پشت قرنیز و کابینت های آشپزخانه می سازند تا گرم شوند.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید