ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


راههای دفع مورچه از خانه

بررسی راههای دفع مورچه از خانه

با چه روش هایی می توان مورچه‌ ها را از خانه دفع‌ کرد؟

 

بهار و تابستان یک تغییر خوشایند برای همه افراد است، هوا گرمتر شده، همه جا سرسبز می شود و از فضای بیرون بیشتر می توان لذت برد، نکته مهم این فصل های جذاب سال این است که مشکلات جدیدی در مقابل تهاجم آفات ایجاد می کند، یكی از این آفات خانگی، مورچه است. در اواخر بهار و اوایل تابستان، مورچه ها شروع به ساخت تپه ها می كنند و جستجوی مواد غذایی را آغاز می کنند و اگر مراقب نباشیم ممکن است اقامت در خانه های ما را هم شروع کنند. خوشبختانه روش های آسان و مؤثر زیادی برای جلوگیری از ورود مورچه ها به منزل شما وجود دارد، اگر این نکات و روش ها را رعایت کنید قدم بزرگی برای دفع مورچه ها از خانه برداشته اید.

 

روش های دفع مورچه از خانه

 

به مورچه های پیشاهنگ توجه کنید

 

مورچه های پیشاهنگ یا کاوشگر یکی از اولین مورچه هایی هست که به خانه شما راه می یابند، این مورچه های سرکش با توجه به نام شان تمام تلاش خود را برای پیدا کردن منابع غذایی برای کلونی به كار می گیرند، اگر متوجه شدید یکی از این مورچه ها در آشپزخانه یا سایر مناطق خانه شما زندگی می کند، این نشانه ای قطعی است از اینکه قرار است مورچه های بیشتری به خانه شما بیایند، اگر با مورچه های کاوشگر رو به رو شدید شما بایستی بقیه مراحل موجود در این مقاله را مطالعه و اقدام نماید.

 

سطوح و اطراف خانه خود را تمیز نگه دارید

 

تنها چیزی که هیچ موجودی بدون آن نمی تواند زندگی كند غذاست، این دقیقاً همان چیزی است که مورچه ها به دنبال آن هستند، بهترین کاری که می توانید برای جلوگیری از ورود مورچه ها به منزل خود انجام دهید این است که از تمیز بودن منزل تان اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید مواد غذایی در ظروف تمیز بسته بندی شده و نگه داری می شوند. بعد از خوردن یک وعده غذا، اولین کاری که باید انجام دهید تمیز کردن ظروف غذا و آشپزخانه است، غذاهای باقیمانده و ظروف کثیف به جا مانده یک جاذب فوری برای مورچه ها هستند و اگر به موقع تمیز نشوند می توانند به مکان مورد علاقه مورچه ها تبدیل شوند.

 

تمیز نگه داشتن سطوح منزل و جارو کشیدن می تواند یک تغییر اساسی ایجاد کند، زیرا باعث از بین بردن خرده های غذای پخش شده در سطوح خانه شده که ممکن است در نگاه اول مهم به نظر نرسد، تمیز نگه داشتن سطوح مناطقی که مواد غذایی در آنجا صرف می شود، برای جلوگیری از یافتن منبع غذایی توسط مورچه های پیشاهنگ ضروری است.

 

 

در حالی که مورچه ها جذب مواد غذایی می شوند، به مواد شیرین چسبنده ای که در داخل و اطراف خانه ما پخش شده اند نیز جذب می شوند، جهت عدم تحقق این موضوع، پیشخوان ها میز کار و سایر سطوح را با مواد تمیز کننده یا سرکه و آب پاک کنید.

 

مواد غذایی را در ظروف درب بسته نگه داری کنید

 

برای جلوگیری از ورود بسیاری از آفات خانگی، ضروری است مواد غذایی را در ظروف در بسته محکم نگه داری کنید، به ویژه مواد غذایی مربوط به حیوانات خانگی! محدود کردن دسترسی به منابع غذایی به این معنی است که مورچه ها قادر به دسترسی به غذا نخواهند بود و هر گونه آفات دیگری را که به دنبال یک منبع غذایی می گردند نیز دفع خواهد کرد.

 

 

مورچه ها را از بین ببرید

 

اگر مورچه ها برای شما مشکل و مزاحمت ایجاد کرده اند مسیرهایی که در آن رفت و آمد می کنند را از بین ببرید تا از ادامه ورود آن ها به خانه جلوگیری کنید، استفاده از مخلوط ساده ی سرکه و آب در طول مسیر مورچه ها، حركت آن ها را مختل می کند و آن ها را وادار می کند تا راهی جدید برای منبع غذایی خود پیدا کنند.

 

مورچه های پیشرو ماده ای به نام فرومون برای مورچه های دیگر از خود متساعد می کنند تا به مورچه های دیگر علامت بدهند و مسیر را برای آن ها نشان دهند، خیلی مهم است که شما تمام مسیرهای مورچه ها را اسپری کنید و از انحراف مسیر آن ها به سایر مناطق خانه جلوگیری کنید.

 

طعمه های مورچه را در مناطقی که مورچه ها فعالند مستقر کنید

 

اگر متوجه مورچه های پیشاهنگ در اطراف خانه خود شدید، ایده خوبی است که به جای کشتن سریع مورچه های پیشاهنگ، شروع به تله گذاری طعمه در مناطق فعال مورچه ها کنید، این طعمه ها مورچه های بیشتری را به طور موقت جذب می کنند، آن ها طعمه های سمی را به کلونی منتقل می کنند و به از بین بردن کل کلونی کمک زیادی می کنند، در این صورت نه تنها معدود مورچه هایی که راه خود را به خانه شما باز کرده اند کشته خواهند شد، بلکه کل کلونی از بین خواهد رفت.

 

ترک ها و شكاف ها را در ورودی های خانه مسدود کنید

 

پس از اتمام حذف باقی مانده ی مواد غذایی و یا جلوگیری از دسترسی به آن ها، وقت آن است که از ورود مورچه ها به داخل خانه جلوگیری کنید، در مناطق داخل و خارج خانه خود که می تواند ورودی های بالقوه مورچه ها باشند جستجو کنید، آب بندی كردن ترک های در و پنجره منزل تان به طور اساسی با استفاده از درزگیر می تواند بسیاری از ورودی های آشکار استفاده شده توسط مورچه ها را از بین ببرد، این درزگیرها با گذشت زمان تخریب می شوند بنابراین بهتر است به آن ها توجه داشته باشید و در صورت لزوم مجدداً درزگیری کنید.

 

در اطراف خانه، کلونی مورچه ها را کنترل کنید

 

اگر مورچه هایی را در داخل خانه خود پیدا کردید، مطمئناً یک کلونی یا کلونی های متعدد دیگری در اطراف منزل تان نیز پیدا خواهید کرد، برای کنترل و دفع مورچه ها در داخل خانه بایستی ابتدا آن ها را در حیاط منزل تان کنترل کنید.

 

زمانی که متوجه تپه هایی در اطراف املاک خود شده اید، با محصولات آفات کش مورچه بویژه انت کیلر اقدامات لازم را انجام داده و محصولات آفات کش را در کلونی و اطراف کلونی استفاده نمایید، از بین بردن صحیح کل کلونی، مانع از گسترش آن ها و ایجاد خانه جدید در جای دیگر می شود.

 

یک مانع در اطراف خانه خود ایجاد كنید

 

استفاده صحیح از سد مورچه یا اسپری حشره کش در محیط اطراف منزل به شما کمک خواهد كرد تا مورچه های پیشاهنگ را از خانه دور کنید و از ورود مورچه ها به منزل برای جستجوی غذا جلوگیری شود.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید


سفارش سم از طریق: