ریشه کنی مورچه ها تخصص ماست


ده مورچه خطرناک جهان

خطرناک ترین مورچه های جهان

خطرناک‌ ترین مورچه‌ های جهان

 

هر گونه جانوری که در روی زمین زندگی می كند به نوعی می تواند برای انسان خطرناک باشد و حتی اثرات کشنده ای نیز داشته باشد. مورچه ها نیز در این دسته قرار می گیرند. اگر چه هرگزبه ذهن ما خطور نمی كند که مورچه ها ممکن است موجب مرگ انسان شوند. اما این موضوع واقعیت دارد که یک مورچه به تنهایی با تزریق چندین بار زهر می تواند حتی انسان را هم بکشد. البته همه گونه های مورچه خطرناك نیستند اما 10 نوع مورچه خطرناک در جهان شناسایی شده اند که در زیر آنها را به شما معرفی می كنیم.

 

معرفی انواع مورچه های خطرناک

 

یک: مورچه بولداگ

 

دو: مورچه گلوله زن

 

سه: مورچه ارتشی

 

چهار: مورچه سیافو

 

پنج: مورچه آتشین

 

شش: مورچه هاروستر فلوریدا

 

هفت: مورچه بول هورن اقاقیا

 

هشت: مورچه درخت سبز

 

نه: مورچه پونی

 

ده: مورچه جک جامپر

 

مورچه بولداگ

 

این نوع مورچه ها به حدی خطرناک هستند که حتی در رکوردهای جهانی گینس با عنوان یکی از خطرناک ترین موجودات ثبت شده است. این مورچه ها بیشتر در استرالیا یافت می شوند. گزارش ها حاکی از آن است كه از سال 1988 تا کنون بیش از 300 نفر به دلیل نیش مورچه های بولداگ جان خود را از دست داده اند.

 

 

نیش این مورچه کشنده، می تواند باعث ایجاد آسیب به بافت های بدن همراه با درد شدید شود که در صورت عدم درمان به موقع، می تواند منجر به مرگ شود. همچنین اگر پرندگان و سایر حیوانات بوسیله مورچه بولداگ مورد گزش قرار گیرند آنها در اثر نارسایی کلیه می میرند.

 

مورچه گلوله ای

 

نام پیشنهادی این مورچه های خطرناک، توسط کسانی که بوسیله این مورچه ها مورد گزش قرار گرفته اند نام گذاری شده است. نیش آنها و عوارض جانبی آن بسیار دردناکتر از گلوله است. ناگفته نماند که انتشار سم این مورچه مانند اصابت گلوله به بدن است. بدون شک گزش این مورچه ها به عنوان دردناکترین نیش میان انواع مختلف مورچه معرفی شده است. این مورچه ها در پاراگوئه و هندوراس یافت می شوند. تأثیر عمده سم آنها بر سیستم عصبی است.

 

مورچه ارتشی

 

مورچه ارتشی به دلیل ماهیت حمله و چگونگی زندگی اجتماعی آنها، لقب ارتشی را گرفته است. آنها به زندگی گروهی تمایل دارند و دوست دارند از جایی به جای دیگر زمین حرکت کنند، به شکل گروهی به طعمه های خود حمله می کنند که این موضوع در ابتدا ممکن است چیز خطرناکی به نظر نرسد، اما اگر نمایشی از حمله آنها را ببینید بهت زده خواهید شد چرا كه هنگام حمله، مورچه های ارتشی تعداد شان به صدها و هزاران مورچه می رسد و به راحتی طعمه خود را از پای در می آورند.

 

مورچه سیافو

 

این مورچه ها در آفریقای مرکزی و آفریقای شرقی یافت می شوند، از دیدن لانه های این مورچه ها متعجب خواهید شد. در کلونی این مورچه ها، حدود 20 میلیون مورچه با هم زندگی می کنند. مورچه های سیافو آرواره های قدرتمندی دارند. این آرواره ها به قدری قوی هست که می توانند طعمه های خود را طی چند ثانیه از هم جدا کنند. آنها به دو دسته تقسیم می شوند.

 

 

مورچه های سیافوی کارگر و معمولی، معمولاً مورچه های سیافو کارگر خطرناک تر از مورچه های معمولی هستند. زیرا فک آنها بزرگتر و قدرتمندتر و ظرفیت نیش آنها نیز غیرقابل انکار است.

 

مورچه آتشین

 

در طبیعت فقط یک نوع مورچه پرخاشگر آتشین وجود ندارد، بلکه بیش از 200 نوع مورچه آتشین وجود دارد. همانطور که از نام این مورچه بر می آید نیش آنها روی پوست سوزش ایجاد می کند که باعث تحریک و تورم پوست می شود. وقتی به صورت گروهی حمله می کنند جایی که نیش می زند آنقدر تحریک و متورم می شود که اگر به موقع درمان نشود می تواند منجر به مرگ شود. واکنش های آلرژیک ناشی از مورچه های آتشین از گونه ای به گونه ی دیگر متفاوت است. همچنین نیش آنها می تواند باعث تنگی نفس و عدم تکلم شوند.

 

مورچه هاروِستر فلوریدا

 

این مورچه ها که در آمریکای مرکزی، جنوبی و شمالی یافت می شوند بسیار کشنده هستند، زیرا نوع سمی كه حمل می كنند با سم مار کبرا و همچنین سم زنبور عسل غربی برابر است. سم آنها در یك لحظه می تواند حیوانات کوچک را بکشد و برای انسان بسیار کشنده است.

 

آنها علاوه بر بدن پرزدار، یک بر آمدگی کوچک ریش مانند در قسمت فک دارند که در حمل دانه ها و غلات کوچک به آنها کمک می کند. مورچه های هاروستر یا دروگر هنگام احساس خطر در اطرافشان، خطرناک و کشنده می شوند.

 

مورچه بول هورن اقاقیا یا كله گاوی

 

این مورچه ها تقریباً شبیه زنبور بی عسل و نیش آنها نیز بسیار شبیه به این زنبور ها است. آنها می توانند خطرناک باشند زیرا زهر آنها می تواند باعث تحریک و سوزش شدید روی بدن شود. اما جنبه های مفیدی نیز دارند، در کشورهای آفریقایی از این مورچه ها برای اهداف پزشکی مانند معالجه آسم و افسردگی های شدید استفاده می شود.

 

 

مورچه درختی سبز

 

این نوع از مورچه ها در استرالیا و در مناطق گرمسیر آسیا یافت می شوند. اغلب با نام مورچه بافنده شناخته می شود. به آنها مورچه های درختی سبز نیز گفته می شود زیرا شما لانه آنها را بر روی درختان و برگها پیدا خواهید کرد. مورچه های بافنده، برگها را به هم متصل کرده و لانه سازی می کنند. در هر کلونی تقریباً نیم میلیون مورچه وجود دارد. آنها تمایلی به نیش زدن ندارند.

 

اما در صورت به خطر افتادن می توانند نیش بزنند، نیش مورچه های درختی سبز می تواند اثری شبیه سوراخ سوزن روی پوست ایجاد کند. اما مورچه درختی سبز مانند مورچه های كله گاوی، دارای مزایایی هستند زیرا می تواند در درمان درد معده و مشکلات باروری کمک کنند.

 

مورچه پونی

 

مورچه های پونی به داشتن ظاهری ترسناک معروف هستند. نیش این مورچه ها بسیار دردناک است و در صورت عدم درمان می تواند به مرگ منجر شود. آنها به طور عمده در استرالیا یافت می شوند، اگر اندازه این مورچه ها بزرگ شود، در آن صورت سم آنها نیز زیاد می شود.

 

 

این مورچه ها می توانند شوک آنافیلاکسی ایجاد کنند. شوک آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی است که می تواند منجر به استفراغ،مشکل در تکلم و لکنت زبان، خارش و تورم گلو شود. اگر تعداد مورچه های پونی زیاد بوده و نیش زدن آنها ادامه یابد، می تواند منجر به مرگ شود.

 

مورچه جک جامپر

 

مورچه جک جامپر شبیه به یک عقرب کوچک به نظر می رسد اما مانند یک عقرب خطرناک نیست. نیش و گزش مورچه جک جامپر به معنای مردن نیست. اما به یاد داشته باشید که نیش آنها می تواند باعث تورم و آلرژی جدی شود و همچنین موجب افزایش ضربان قلب نیز می شود. این مورچه می تواند به سیستم ایمنی بدن حمله کند، بنابراین به خاطر امنیت خود و سایر افراد از آنها دوری کنید.

 

سم مورچه انت کیلر

سم مورچه کش - خرید کلیک کنید


سفارش سم از طریق: